Hirdetési árak a Google Ads-ben

Amit a Google Ads kattintási díjakról tudni érdemes

Az nem vitás, hogy a Google esetében megéri hirdetésfeladással kalkulálni, viszont a rendszer összetett. Alábbi írásunk nagyban hozzájárulhat a kételyek felhőinek végleges eloszlatásához, hogy végre tisztán láthasson minden vállalkozó.


Hogy is vannak a kiadások?

Hogy miért is érdemes behatóbban foglalkozni a Google hirdetés árak alakulásával? Azért, mert a Google Ads egy olyan online hirdetési platform, amelynek segítségével a vállalkozások megjelenhetnek a Google keresési eredményeiben, valamint más, a Google fennhatósága alá tartozó hirdetési helyeken, mint például a sokak által kedvelt YouTube, vagy a milliók e-mail fiókját adó Gmail. Vagyis ez egy olyan lehetőség, amivel nem muszáj élni természetesen, de egy fejlődő cég számára mégis olyan ütőkártyává válhat, amin a jolly joker felirat szerepel. Megéri kalkulálni vele! De hogy kitérjünk konkrétan a díjszabásra, általánosságban egyáltalán nem kimagasló az az árképzés, amivel a keresőóriás dolgozik.

A kérdés már csak az ezek után, hogy miből is áll össze a képlet?

A Google nem rejti véka alá, hogy mi alapján formálja a díjait. A két fő elem a max. CPC, azaz a maximális kattintásonkénti költségajánlat, illetve a minőségi mutató, ami alapján a Google kalkulál. Ez a két fő szempont, ami a végén a tényleges kattintási díjat, tehát az átlag CPC-t adja. Fontos, hogy a max. CPC az ajánlatunk, az átlag CPC pedig a valójában fizetendő összeg. Ez két külön mutató, amit véletlenül sem szabad összekeverni.

A végső összeget minőségi mutatót és a licitálásokat figyelembe véve állapítják meg, azaz amikor az adott vállalkozás licitál a keresési kifejezésre, akkor a licit ára és a céloldal, a hirdetés relevanciája és a várható átkattintási arány befolyásolja , hogy az érintett hirdetés hányadik helyen fog felbukkanni a keresési találatok között. Ebből logikusan következik az a szabály, hogy minél magasabb a licit és a minőség, annál előrébb fog megjelenni a hirdetés, míg minél alacsonyabb, annál hátrébb fog feltűnni.

De itt még nincsen vége, ugyanis a licitálás azt is meghatározza, hogy egészen pontosan mennyit kell fizetni a hirdetés kattintásokért. A licitálás többnyire az adott célközönség demográfiai adatai, a hirdetési hely, valamint az adott időszak tényezőinek függvényében is alakulhat.

Vagyis összegezve: a kattintási díj nagysága a hirdetők egyéni elképzelései alapján változik. A saját célok épp úgy mérvadóak a kalkulációban, mint a rendelkezésre álló költségvetés nagysága.

A PPConline marketing ügynökség csapatánál pontosan tudják, hogy a hirdetők minden egyes hirdetés megjelenése előtt aukción vesznek részt. Az aukción két fajsúlyos tényező áll a reflektorok fényében. Egyrészt, hogy mekkora az ajánlat a hirdetés megjelenítésére, azaz, hogyan alakul a maximális CPC ajánlat, valamint másrészt milyen a hirdetés minősége a Google szemüvegén keresztül nézve. E két terület alapján kialakul egy pontozási rangsor, ami meghatározza egyrészről a hirdetési pozíciókat, másrészről pedig a hirdetést feladó hirdetőket.

Fontos kihangsúlyozni, hogy azok a hirdetők nyernek, akiknek a hirdetés minőségük kiváló, vagyis nem a CPC ajánlat nagysága a leglényegesebb. Ez egyébként cseppet sem meglepő, mert a felhasználóknak releváns találatokra van szükségük, amiből az következik, hogy az irreleváns hirdetésekre nem fognak kattintások érkezni. A Google ezzel abszolút tisztában van, ezért kizárólag azokat a hirdetőket engedi előre, akinek az esetében a relevancia miatt várható a magasabb kattintási mennyiség. Erre mindenképp oda kell figyelni egy eredményes hirdetési kampány összeállításakor.


The Conversation

Ne hagyd ki!