Zuckerberg újabb reformja: könnyebb lesz influenszerekkel hirdetni
Fotó: Unsplash

Zuckerberg újabb reformja: könnyebb lesz influenszerekkel hirdetni

A Facebook vezérigazgatója új Instagram-fejlesztéseket jelentett be, aminek köszönhetően szintet léphetnek az oldal tartalomkészítői – írja a CNBC.

A legutóbbi bejelentés alapján új piactérrel bővül az Instagram, ami a különböző márkákat, vállalatokat olyan tartalomgyártókkal kötné össze, akik követőbázisa és portfóliója pontosan ráillik a marketingjük célközönségére. Ezzel az influenszerek bevételeit is növelhetnék, illetve a cégek dolgát is megkönnyítenék.

​Épp időben

Az Instagram-influenszerek már jóideje promotálják egyes cégek termékeit és szolgálatatásait fizetett együttműködések keretein belül. Az új piactér viszont lehetővé tenné a vállalatoknak, hogy könnyebben rátaláljanak a feltörekvő véleményvezérekre, akiknek a profilja egyezik a céljaikkal.

Ez nem is jöhetett volna jobbkor, hiszen az Apple a napokban jelentette be az új reklámkorlátozó fejlesztéseit, amivel jelentősen megnehezíti a célzott hirdetések eljuttatását az iPhone és az iPad tulajdonosokhoz. Azzal, hogy az eladásokat és a hirdetéseket az applikációkra fókuszálják, hatékonyabban tudják majd a személyre szabott reklámokat elhelyezni, illetve pontosabb képet adhatnak a vállalatok a forgalmi adatokról.

​Többlépcsős fejlesztések

Tavaly élesítették a „Facebook Shops" és az „Instagram Shops" funkciókat, melyek elsődlegesen azt a célt szolgálták, hogy a kereskedelem minél nagyobb része közvetlenül a közösségi felületeeken menjen végbe. Ezek a „boltok" lehetővé teszik, hogy az egyes cégek, influenszerek közvetlenül értékesíthessék a termékeiket a végfelhasználóknak.

Ezt az újítást fejleszti tovább most a Facebook. Úgynevezett „alkotói boltokat" vezetnek be, melyek segítségével a tartalomgyártók közvetlenül a profiljukon keresztül értékesíthetik a termékeiket, szolgáltatásaikat az Instagram felhasználóknak. Ezáltal szélesebb alkotói bázisnak nyílik lehetősége a bevételeinek növelésére.

Mark Zuckerberg kiemelte, hogy az online kereskedelem kulcsfontosságúnak bizonyult az elmúlt évben a hagyományos boltok lezárása miatt.

Emellett egy affiliate piacteret is terveznek, melyek az egyes ajánlások alapján kedvezményekhez juttatná az alkotókat.

Azt egyelőre nem jelentették be, hogy pontosan mikor vezetik be az új funkciókat.

Ne hagyd ki!