Egy felmérés szerint a 18-29 éves korosztály több mint a fele csak a kuponos program miatt vásárolt meg egy terméket.


Műszaki cikk, divatáru

A kuponos akciók a Budapesten és a megyeszékelyeken élőket mozgatják meg a leginkább. Főként a fiatal, jó keresetű, magas végzettségű, városi rétegek nyitottak a kedvezményes vásárlásra. A Reacty Digital reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy a válaszadók 40 százaléka nyilatkozta azt, hogy a jelentős kuponkedvezmény miatt vásárolt már olyan terméket, amelyet eredetileg nem tervezett megvenni. E tekintetben a nők (45%) könnyebben elcsábulnak mint a férfiak (36%). Akik halasztottak már el vásárlást egy jó akció miatt, elsősorban műszaki cikkre vágytak, majd a divatáruk és az élelmiszerek következnek a sorban.

Csak a kupon

A kutatás szerint legnagyobb arányban a 18-29-es korosztály (52 százalékuk) mondta azt, hogy csak a kuponos program miatt vásárolt meg egy terméket. A havi 400 ezernél többet keresők 45 százaléka válaszolt igennel erre a kérdésre, míg a havi 150 ezer forint alatt keresők mindössze 37 százaléka. Hasonlóak az arányok akkor is, ha az iskolázottságot tekintjük: a diplomások 44 százaléka mondta azt, hogy vásárolt már a kuponok miatt, míg a szakmunkásképzőt végzetteknek csupán 36 százaléka.

Online és offline napok

A felmérés alapján a közönség három vásárlói eseményt ismer név szerint. Amikor több lehetőséget is meg lehet jelölni, a válaszadók 80%-a Black Friday-t említette, majd a Glamour napok (66%) és a JOY-napok (54%) következnek a sorban. Tekintve, hogy a többi esemény közül egy sem éri el a húsz százalékot, kimondható, hogy ez a három komoly múltra visszatekintő program dominálja a piacot.


The Conversation

Friss

Fotó: airbus.com

Nyáron már termel a gyulai Airbus-gyár – Ilyen helikoptereket láthat el

Jövő júliusban kezdi meg a termelést a gyulai Airbus-gyár, ahol a repülőgépgyártó helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez gyártanak majd precíziós alkatrészeket.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Gigabírság: A versenyhivatal lecsapott Bige László cégére és társaira

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Nitrogénművek Vegyipari Zrt. és vállalkozáscsoportja jogsértően törekedett éveken keresztül a partnerek és a cégcsoport közötti, illetve a viszonteladó partnerei közötti verseny, valamint az import korlátozására. Az eljárásban összesen 11 hazai szereplő volt érintett, amelyből kettő elismerte a jogsértést. A hivatal 14,1 milliárd forintos bírságot szabott ki. A Nitrogénművek közölte, hogy egyelőre részletesen tanulmányozza, de érdemben elutasítja és bírósági úton mindenképpen megtámadja a döntést.


TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Így néz ki Magyarország első elektromos autója – Mutatjuk a fotókat!

Ma megkezdték a Mercedes-Benz EQB sorozatgyártását Kecskeméten. Ez az első tisztán elektromos meghajtású modell, amelyet Magyarországon gyártanak.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!