Nők sportfelszerelésben

Sokféle nő, sokféle sportmelltartóban, sokféle pózban

Forrás: Adidas

Ez a cég pucér keblekkel próbált hírverést csapni, sikerült

Betiltották az Adidas hirdetését az Egyesült Királyságban, mert meztelen női melleket ábrázolt. A sportszergyártó a sportmelltartóinak próbált hírverést csapni, ami láthatóan sikerült is.


A kép, amelyen rácsformátumban látható több tucat női kebel, megjelent tweetben és két poszteren.

A testrészek sokfélék lehetnek

A brit reklámipar önszabályozó szervezete, az Advertising Standards Authority (ASA) úgy találta, hogy mindhárom verzió sértő a nőkre nézve.

A cég azzal védekezik: csak

meg akarta mutatni, milyen sokfélék a mellek,

és emiatt milyen fontos a megfelelő sportmelltartó kiválasztása.

Az Adidas egyik szóvivője azt mondta, hogy továbbra is büszkén vállalják az üzenetet, és a tartalmakat meghagyják a weboldalukon.

A tweet még februárban jelent meg azzal a szöveggel:

Hiszünk abban, hogy a női mell, legyen az bármilyen formájú vagy méretű, megérdemli a támaszt és a kényelmet. Ez az, amiért új sportmelltartóink 43 féle stílusban készültek, hogy mindenki megtalálja a ráillőt.

A két poszteren is hasonló elrendezésben 62 illetve 64 nő felsőteste volt látható a következő felirattal:

Az ok, ami miatt nemcsak egy sportmelltartót készítettünk.

Öncélú tárgyiasítás

Az ASA-hoz azóta 24 panasz érkezett, amelyek szerint a hirdetés szexista, a meztelenség indokolatlan, tárgyiasítja és „testrészekre redukálja” a nőket. Mások azután érdeklődtek, vajon rendben van-e, hogy a poszterek olyan helyeken is láthatók, ahol gyerekek is megfordulnak.

A Twitterhez is érkeztek panaszok a képpel kapcsolatban, de a tech cég szerint náluk nem sért szabályt. Jelzik azonban, hogy érzékenységet esetleg sértő tartalom megjelenítése következik.

Az ASA szerint a nők ábrázolási módja a képen nem tárgyiasította a gyengébb nemet, de a leplezetlen meztelenség igaz rá. Úgy döntött, hogy a képek nem kerülhetnek olyan helyre, ahol gyermekek is láthatják, így a Twitter-poszt maradhat, de a plakátokat le kell szedni.

Az Adidas közlése szerint a képeket úgy vágták meg, hogy védjék a modellek személyazonosságát – valóban, hiszen fejnélküli képek ezek -, akik egyébként saját jószántukból jelentkeztek, és támogatják a hirdetési kampány üzenetét.

The Conversation

Ne hagyd ki!