A 2021 július 22. és 24. között, balatonfüredi indulással és érkezéssel megrendezésre kerülő, óriási hagyományokkal rendelkező verseny élő közvetítését a korábban a Digi Sportot erősítő, ma a Mihálkovics Kupát szervező Horváth Péter - maga is többszörös korábbi Kékszalag-résztvevő - vezeti. A 8 fős szerkesztőségi stábból 6 fő a helyszínen, motoros hajón követi a versenyt, míg további 2 fő a szerkesztőségben dolgozik a friss tartalmon.
A közvetítésben saját videó-, drón- és fotófelvételek készülnek. Újfajta, közösségi közvetítés lesz ez, ahol nem kizárólag az élmezőnyről, hanem az összes résztvevő hősről és küzdelemről beszámolunk majd
– mondja Balogh Zsolt. A helyszíni közvetítés során folyamatos kapcsolatban lesznek az összes osztálykapitánnyal, így az olvasók szinte testközelből élhetik át, milyen óriási feladat, egyben kaland teljesíteni a közel 160 kilométeres távot.
A Kékszalag nagydíj igazi közösségi élmény: míg eddig a közvetítések jellemzően az élmezőnyre koncentráltak, mi az összes hajóosztályt és versenyzőt követjük majd. Akár van esélyük a végső győzelemre, akár nincs. Hiszen a Kékszalagon részt venni mindenképpen óriási sportteljesítmény
– mondja Balogh Zsolt, a hamuesgyemant.hu felelős szerkesztője. A 48 órás élő adás a laikus érdeklődők mellett a versenyzők családjainak, barátainak, gyermekeinek is szól, akik a hajósok környezetéhez tartoznak.
Percről percre közölt élménymorzsáink a rajt pillanatában kezdődnek és egészen a célvonalat utoljára átlépő hajóig tartanak. Mindenről és mindenkiről beszámolunk, legyen szó a hajón elfogyasztott vacsoráról, vagy az éppen születésnapját ünneplő osztálykapitányról.
Egy kis történelem
A Kékszalag a Balaton és a vitorlázás legnagyobb ünnepe, a Magyar Vitorlás Szövetség legnagyobb eseménye. A Kékszalag versenyének távja légvonalban mintegy 160 kilométer, a rajt- és célvonalat a balatonfüredi kikötő előtt tűzik ki. A versenyt először 1934-ben írta ki a balatonfüredi Hungária Yacht Club. 1942-ig a versenyre kétévente került sor, ezután a háború miatt kimaradt néhány esztendő, s a hagyomány 1947-ben éledt újra. 2001 óta a versenyt már évente rendezik meg, s Európa legnagyobb tókerülő versenye lett.