A japán szupervonat, a Sinkanzen ügyeletes kezelőjének az egyik járaton ki kellett mennie a mosdóba, ezért pár percre átadta az irányítást egy képzetlen munkatársának. Így jött össze a késés. Megbocsáthatatlan!
A pontosságukról ismert japán hatóságok vizsgálatot indítottak, így derült ki, hogy a hasi fájdalmakkal küszködő ügyeletes kezelő három percet töltött a mosdóban. Bár a japán Sinkanzenek száguldását számítógépes rendszerek felügyelik, egy képzett vezetőnek folyamatosan jelen kell lennie, ha egy váratlan eseményre reagálni kellene, írja a vg.hu. Például a fékezést és a gyorsítást is emberek szabályozzák a biztonságos és pontos haladás érdekében.
Így esett meg a szégyen
Amíg a gépkezelő pár percre a mosdóba ment, a munkatársa nem finomhangolta a haladási sebességet, emiatt egy perc késést szedett össze a járat. A vonatok vezetőinek sürgős esetekben fel kell venniük a kapcsolatot a központtal, és csak miután átadták az irányítást egy arra képzett masinisztának hagyhatják el a helyüket, vagy a következő állomáson tarthatnak szünetet.
A mozdonyvezető bocsánatot kért, arra hivatkozott, hogy nem akart még nagyobb késést okozni azzal, hogy megállítja a vonatot emiatt. Az esetet azért nem jelentette, mert szégyellte.
A japán vonattársaság közleményben kért elnézést az eset miatt, és arról tájékoztatta a közvéleményt, hogy a szabályszegő vasutas ügyét a megfelelő súllyal kezeli. A japán munkamorált ismerve nem lennénk a dolgozó helyében.