Ajkát rúzsozó nő közelről
Fotó: unsplash

Itt a szépségipar legádázabb ellensége!

Az oltási kampányok előre haladtával egyre több ország enyhít a maszkviselés szabályain. Az eredmény? A rúzsok és a szájfények forgalma szélsebes növekedésnek indult – írja a Business Insider.


​Elkenődtek

A koronavírus-járvány hatására szinte az egész világ maszkok mögé bújt. A nehézkes légzés mellet a hölgyek egy másik negatívummal is szembesültek. Az egyik legnépszerűbb kozmetikai termék jelentős része a maszkon landolt, és még el is kenődött. Bizony, a rúzsról van szó. Nem kellett sok idő, hogy megelégeljék a bosszantó jelenséget, aminek a levét a gyártók itták meg.

​Otthon nem sminkelnek

A kötelező maszkviselés bevezetésével nagyjából egyidőben durván visszaesett a kereslet a rúzsokra és a különböző ajakápolási termékekre. Tavaly áprilisban a McKinsey & Company arról számolt be, hogy az Amazon által forgalmazott rúzsok és ajakápolási termékek iránti kereslet 15 százalékkal, az árak pedig 28 százalékkal csökkentek. Ahogy a maszkviselés egyre inkább a mindennapi életünk részévé vált, úgy csökkent a kereslet a szépségipari kozmetikumok iránt. Az NDP jelentése alapján az idei év első negyedévében az ajakápolási termékek eladási számai 24 százalékot romlottak. Az említett kozmetikai termékek közül a rúzs bizonyult a legnagyobb vesztesnek, a maga 32 százalékos visszaesésével. Larissa Jensen, az NDP csoport alelnöke hozzátette, amint bevezették maszkviselést, óriási kereslet mutatkozott a matt színű rúzsok iránt. Ezek kevésbé kenődnek el, és nem is hagynak olyan nyomot, mint a piros társaik.

​A szem a lélek tükre

Larissa Jensen egyértelmű összefüggést vélt felfedezni a maszkviselés és a kozmetikai termékek eladásai között. Míg a rúzsok borzalmasan, addig a szemfestékek brutálisan jól teljesítettek. Utóbbiak esetében a kutatócég 204 százalékos éves növekedést mért tavaly április és június között. Nem csoda, hiszen szerencsére a szemünkre nem kellett ráhúzni a maszkokat. A szemfestékek teljesítménye azonban csak minimálisan kozmetikázta a teljes szektor eredményét. A csúcskategóriás sminktermékek kereslete 34 százalékkal csökkent 2020-ban.

Éledezik a piac

Larissa Jensen (számos más üzletági szereplővel karöltve) úgy véli, a nehezén már túl van a szektor, és jelentős fellendülés várható. Az Amerikai Járványügyi Hatóság múlt héten eltörölte a kötelező maszkviselést azoknak az embereknek, akik már teljes védettséget élveznek az oltásnak köszönhetően. Ez nemcsak az utcára és a közterekre, hanem a vendéglátóhelyek belső tereire is érvényes. De ez csak az első szikrája a reménynek. Larissa Jensen úgy véli, hamarosan megnyílnak az utazási lehetőségek, fellendül a turizmus, illetve újra lehet majd esküvőket és egyéb összejöveteleket tartani, melyek egyértelműen magukkal hozzák a szépségipar fellendülését. Ráadásul sokan egy éve hozzá sem nyúltak a sminkkészletükhöz, esetükben érik egy teljes készletfrissítés. A gyógyulás első jelei már látszanak: az idei első negyedévben már csupán 9 százalékos visszaesést tapasztalt a szektor. 2019-ben 532 milliárd dolláros bevételt ért el a teljes sminküzletág. Kérdés, vajon sikerül-e elérni ezt a számot idén?


Ne hagyd ki!