Kiéget nő egyre nehezebben boldogul a határidőkkel és a feladatokkal laptopok, tabletek és számológépek előtt
Fotó: Shutterstock

A kiégés határán vagy? Ezek a praktikák segíthetnek

A vállalkozói életben rendkívül egyszerű beleesni abba a hibába, hogy az ember a hét minden napján, a nap 18-20 órájában a munkájára koncentrál. Észre sem vesszük, és a családdal, barátokkal, kikapcsolódással töltött szabadidős tevékenységeket felváltják a koffeintől hajtott, szünet nélküli munkanapok, ami egyenes úton vezet a kiégéshez. Kerüld ezt el, adunk pár tippet.



Delegálj több feladatot, hogy felszabadítsd az idődet

Íratlan szabály, hogy a vállalat sikeressége érdekében mindig a növekedésre és a folyamatos megújulásra kell törekedni. Ettől függetlenül nincsen semmi probléma azzal, ha elengedsz néhány feladatot, amelyek teljesen lemerítenek, vagy elveszik az idődet olyan teendőktől, amelyek kiemelt figyelmet igényelnek. Fogalmazd meg pontosan, hogy milyen célokat akarsz elérni. Ebben segítségedre lehet, ha dokumentálod az elintéznivalóidat és a folyamatokat. Ne feledd, nem kell mindent magadra vállalnod. Keress olyan embereket, akiknek átadhatod a kötelezettségeid egy részét. A terheltségedtől függően indokolt lehet egy új munkavállaló alkalmazása, de bizonyos esetekben egy részmunkaidős kolléga is tökéletesen elég lesz.

Szabványos működési eljárás (SOP)

A termelési, működési folyamatok dokumentálása kulcsfontosságú szerepet játszik a vállalat megfelelő működésében. Ez az a munka, amelyben lépésről lépésre leírod, hogy az egyes műveleteket hogyan kell végrehajtani. Ennek köszönhetően a cégedben bárki képes lesz az adott feladat elvégzésére, egyszerűbb lesz a delegálás, és az új belépők is hamarabb felvehetik a fonalat. Ezáltal több időd marad a fontos dolgokra. Érdemes kipróbálnod olyan tudáskezelő szoftvereket, mint a GetGuru, amelyekkel könnyedén rendszerezheted és elérhetővé teheted a vállalati SOP-kat.

Technológiai vívmányok

Használd ki a technológiában és az appokban rejlő lehetőségeket. Manapság egyre több üzleti folyamatot lehet automatizálni, amivel időt és energiát spórolhatsz. Különösen igaz ez az egyszerű, ismétlődő feladatokra, amelyek elnyomhatják a kreativitásodat. A felszabadult idődet pedig az ügyfeleidre és az értékteremtésre összpontosíthatod. Már számos applikáció létezik, amelyeket ingyenesen is ki lehet próbálni. Ilyen például a Trello, a Slack, az Asana, a Dropbox és a Zapier is.

Ezekkel a praktikákkal nemcsak a saját, hanem a munkavállalóid életét is megkönnyítheted, akik hozzád hasonlóan kiegyensúlyozottabbak és hatékonyabbak lesznek. És talán az összes tanács közül a legfontosabb az, hogy aludj eleget!

Ne hagyd ki!