Egyre többen kritizálják a Facebook egyik legfontosabb üzleti partnerét, az egyebek között tartalommoderálással foglalkozó Accenture vállalatot. Még a cég vezérigazgatója is megkérdőjelezte az együttműködés etikusságát, de egyelőre úgy tűnik, a Facebook fontosabb, mint a dolgozók egészsége.
Erőszak és szexualitás
Világszerte több ezer munkavállaló dolgozik azon, hogy a Facebook biztonságos hely legyen mindenki számára. Sajnos azonban ez azt jelenti, hogy a moderátoroknak minden egyes nap több száz, több ezer pornográf, erőszakos, és úgy összességében a nyugalom megzavarására alkalmas tartalmon kell átrágniuk magukat. A közösségi médiavállalat egyik legfontosabb partnere az Accenture, ez a cég szolgáltatja a legtöbb tartalommoderátort a Facebook számára. A The New York Times számtalan egykori és jelenlegi Accenture dolgozót keresett meg, hogy kiderítse, milyen állapotok uralkodnak a cégnél. Aggasztó tényekre derült fény.
A szükséges rossz
Az elmúlt években több portál is foglalkozott már a moderátorok problémájával, a New York Times friss cikke pedig ráerősíti a korábbi beszámolókra. A moderátori munka óriási mentális terhet ró a dolgozókra, akik közül sokan depresszióról, szorongásról és egyéb súlyos lelki problémákról számoltak be, amelyek a munka miatt alakultak ki náluk. A portálnak három forrás is megerősítette, hogy 2017-ben az Accenture akkori vezérigazgatója, Pierre Nanterme többször is aggodalmát fejezte ki az üggyel kapcsolatban, és megkérdőjelezte a Facebookkal való együttműködésük etikusságát. Nanterme már nem dolgozik a cégnél, de utódja, Julie Sweet is kritizálta a megállapodást. Sweet szerint a Facebookkal való társulásuk egyenesen rombolóan hathat az Accenture hírnevére.
A lap értesülési szerint az igazgatók állítólag azt mondták, hogy a felmerült problémákkal lehetne foglalkozni, de a Facebook túlságosan értékes partner ahhoz, hogy elveszítsék. Érdemes azonban megjegyezni, hogy olyan munkáról van szó, amit valaki úgy is el fog végezni, sőt, el is kell végezni, így az Accenture álláspontja is érthető. Ha nem ők, akkor majd más megcsinálja, igaz? Ehhez kapcsolódóan viszont rengeteg kritika érte a Facebookot. Soknak úgy gondolják, hogy Zuckerberg cége inkább kivonja magát a felelősség alól, pedig az ő dolga lenne megoldani a moderálást. Ehelyett inkább kiszervezi azt.
Busás megtérülés
A két vállalat kapcsolata 2010-ben kezdődött, együttműködésük részleteit pedig remekül titkolják. A lap szerint a tanácsadó cég Honey Badger néven létrehozott egy külön csapatot kifejezetten a Facebook moderátori igényeire szabva. Annyit lehet tudni, hogy az Accenture évente nagyjából 500 millió dollárt kaszál a Facebooknak köszönhetően.