A Nike egyhetes „kényszerpihenőt" rendelt el az oregoni főhadiszállásán dolgozóknak a mentális egészségük megőrzése érdekében.



Prioritások, eredmények

Ahogy a pandémia egyre jobban elhúzódik, úgy azoknak a dolgozóknak a száma is folyamatosan nő, akik kiégésre panaszkodnak a vállalatuknál. A jelenség főleg a távmunkásokat érinti. A Nike felismerte a problémát, és kezébe vette az ügyet.

Használjátok ezt az időt pihenésre, lazításra, és töltsetek minél több időt a szeretteitekkel

-írta Matt Marazzo, a cég egyik vezető tisztségviselője az alkalmazottaknak küldött közleményében.

Marazzo LinkedIn-en jelentette be az egyhetes leállást, és egyben azt kérte az alkalmazottaktól, hogy ne dolgozzanak, hozzátéve, hogy igen viszontagságos év áll mögöttük. Posztjában megjegyezte, hogy nemcsak egy hét ajándék szabadságról van szó, hanem egyfajta elismerésről is, mert a vállalat komoly figyelmet fordít a dolgozók mentális egészségére. A Nike bőkezűsége nem alaptalan, ugyanis a traumatikus körülmények ellenére nagyszerű évet zárt a vállalat, amelyet részvényárfolyamának 20 százalékos emelkedése is remekül tükröz.

A sportszergyártó azonban az üzletekben dolgozókat nem, csak az oregoni központi iroda munkatársait küldte haza.

Egyre hosszabb a sor

A Nike nem az első, és valószínűleg nem is az utolsó azon vállalatok közül, amelyek extra szabadsággal jutalmazzák alkalmazottjaikat. Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a Bumble randiapp is hazaküldte a közel 700 dolgozóját egy hétre júniusban, szintén mentális okokra hivatkozva. A LinkedIn vezetősége is kedveskedett a kimerült dolgozóknak, szintén egyhetes eltávval, még áprilisban. A Citi Group is harcol a „pandémiás fáradtság" ellen, egyelőre Zoom konferencia-mentes péntekekkel.

A koronavírus delta variánsának terjedése egyre aggasztóbb méreteket ölt az USA-ban, ami jelentősen befolyásolja a nagyvállalatok üzletpolitikáját. Egyebek között az Apple, az Uber és a Wells Fargo is elhalasztotta a távmunkások visszahívását. Sokan örülnek a home office-nak, de egyre jobban körvonalazóik, hogy legalább annyi negatív hatása van az új munkarendnek, mint amennyi előnye.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Itt a látványterv az új űrállomásról, amit már nem a NASA épít

Jeff Bezos űrvállalata, a Blue Origin bejelentette, hogy 2025 és 2030 között pályára állítja a saját tulajdonú és fejlesztésű, Orbital Reef névre keresztelt űrállomását.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Újított a német adóhivatal: ilyen árverést még biztosan nem láttál!

Történelmi csúcson van a bitcoin árfolyama, a szemfüles kereskedők viszont a napokban jóval a piaci áron alul vásárolhattak be a legnagyobb kriptovalutából, méghozzá a német adóhivatal jóvoltából.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Legyőzni a Facebook-ot? Ez a cég megpróbálja

Korunk egyik legnépszerűbb közösségi média platformja, a Reddit bejelentette, hogy a világ legnagyobb tartalomgyártói közösségét akarja felépíteni. Az akcióterv már kész, a vállalat a napokban nagyszabású toborzásba kezdett.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!