Banális okból kifolyólag a zeneipar szereplői évente több mint 500 millió fonttól, átszámítva nagyjából 206 milliárd forinttól esnek el. Az ABBA sztárja, Bjorn Ulvaeus egy olyan kampányt indított, amellyel kiküszöbölhető a probléma.


Kínos probléma

A Credits Due kampány célja, hogy minden dalszerzőt és zenészt pontosan be lehessen azonosítani, ha a stúdiók kiadnak egy új számot. Elég egyszerűnek hangzik, de az a helyzet, hogy évente nagyjából 500 millió angol fonttól esnek el az alkotók, mert például a streaming-platformok sok esetben nem tudják beazonosítani, hogy kinek kellene fizetniük a letöltésekből származó bevételeik után. A Credit Due célja, hogy minden egyes művész, aki részt vesz egy dal megalkotásában, „kattinthatóan" fel legyen tüntetve az összes platformon, ahol megosztják a dalt. Tehát az előadók, dalszerzők, hangmérnökök, mindenki. Ha az egyik feltüntetett névre rákattint valaki, akkor kilistázhatja a művész teljes munkásságát.

Minden ember, aki besétál a stúdióba, regisztrálva lesz. Tehát még egy szimfonikus zenekar esetében is, minden résztvevő kattintható lesz.

-mondta Bjorn Ulvaeus.

Mindenki érdeke

A Credits Due kampány a zeneipar egyik legunalmasabb, legrosszabbul működő, legösszetettebb és döntő fontosságú problémájával foglalkozik: a metaadatokkal. Egy CD-n, vinylen, vagy épp egy Spotify-hoz hasonló platformon kiadott dal rengeteg háttérinformációt tartalmaz. Például címeket, alternatív címet, közreműködő előadókat, dalszerzőket, producereket, kiadókat és még sok mást. Ezeket az információkat szinkronizálni kell az adatbázisokkal szerte a világon annak biztosítása érdekében, hogy a megfelelő emberek megkapják a jussukat, amikor egy dalt streamelnek, megvásárolnak vagy lejátszanak. Ez többnyire nem történik meg, ami annyira nem is meglepő, hiszen például a Spotify-ra naponta több mint 60 ezer dalt töltenek fel.

A kampányt a The Ivors Academy zeneszerzők szakmai egyesülete és a Music Rights Awareness zenei jogokkal kapcsolatos ismeretek terjesztésére szakosodott alapítvány támogatja. Utóbbit Ulvaeus alapította Max Martin és Niclas Molinder dalszerzőkkel 2016-ban. Közösen elindítanak egy alkalmazást is, amely segít a dalszerzőknek, a producereknek és a lemezkiadóknak összegyűjteni az összes szükséges adatot egy dal megjelenése előtt Mindjár itt is van egy idézet a svéd együttes egyik örökzöld slégerébőL.

Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A VW vezére bemondta: munkahelyek tízezreit söpri el az átállás az e-autókra

A Handelsblatt német hírportál értesülései szerint a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess a felügyelőbizottságnak tartott előadásában arról beszélt, hogy az elektromos autókra való átállás következtében hamarosan 30 ezer munkahely szűnhet meg. Becslések szerint a teljes német autóiparban ennél is nagyobb leépítésekre lehet számítani.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Pixabay

5 jel, ami arra utal, hogy vállalkozónak születtél

Az életed valamely pontján valószínűleg benned is megfogalmazódott már, hogy bele kellene vágnod egy vállalkozásba. Bár az üzleti élet nem való mindenkinek, az alábbi jellemvonások arra utalnak, hogy sikeres vezető lehet belőled.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A kiégés határán vagy? Ezek a praktikák segíthetnek

A vállalkozói életben rendkívül egyszerű beleesni abba a hibába, hogy az ember a hét minden napján, a nap 18-20 órájában a munkájára koncentrál. Észre sem vesszük, és a családdal, barátokkal, kikapcsolódással töltött szabadidős tevékenységeket felváltják a koffeintől hajtott, szünet nélküli munkanapok, ami egyenes úton vezet a kiégéshez. Kerüld ezt el, adunk pár tippet.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!