A hazai Penny is házhoz megy
Fotó:123RF

A hazai Penny is házhoz megy

Házhoz is lehet rendelni a Penny Marketekből, egyelőre csak néhány budapesti kerületben a Netpincér futárai viszik ki a megrendeléseket. A lépés illeszkedik a járvány miatt felerősödött nemzetközi trendbe.


Pécs után Budapesten is megindult a két cég együttműködése. A megállapodás értelmében elsőként április 26-án, a baranyai megyeszékhelyen indult el a NetPincér Go kiszállítás a Penny Market-üzletből. A sikeres együttműködés eredményeként június 8-án további budapesti üzletekből is megkezdődött a kiszállítás. Jelenleg a III., XI., X., VII., valamint a VIII. kerületi Penny Market-üzletek érhetőek el a NetPincéren keresztül. Ezen üzletek lefedik a belváros nagy részét. Az V.,VI., IX., valamint a XIII. kerület egy részén lakó megrendelők is kérhetnek pennys termékeket, írja a Napi.hu. Az 5 ezer 000 éttermi partner mellett ma már több, mint 300 partnerüzletből kérhetnek a megrendelők házhoz szállítást a Netpincértől akár 30 percen belül.

A megállapodás keretében elsőként április 26-án Pécsett indult el a NetPincér Go kiszállítás a Penny Market-üzletből. A sikeres együttműködés eredményeként június 8-án további budapesti üzletekből is megkezdődött a kiszállítás. Ennek keretében jelenleg a III., XI., X., VII., valamint a VIII. kerületi Penny Market-üzletek érhetőek el a NetPincéren keresztül. Ezen üzletek lefedik a belváros nagy részét. Az V.,VI., IX., valamint a XIII. kerület egy részén lakó megrendelők is kérhetnek pennys termékeket.

A Penny Market egyéként nem az első élelmiszert is forgalmazó lánc a netpincéres partnerek között, a futárcég a Borhálóval, a Coopal, a Norbi Update, az OMV kutakon működő Spar Expressekkel is szállít a megrendelőknek.

Éttermed van? Akkor figyelj!

A hazai piacot három nagy szolgáltató, a Netpincér, a Wolt és a Bolt uralja. Februárban arról írtunk, hogy az elérhető adatok szerint a Netpincér éttermi rendeléseknél Budapesten 17-23, vidéken 15-20 százalék jutalékot kér az online felülete használatáért. Futárjai a fővárosban 25-30, vidéken 20-25 százalékért vállalják az online rendelési felületen megvett ételek házhoz szállítását.

A Wolt Budapesten és vidéki nagyvárosokban (Pécs, Szeged, Debrecen, Miskolc, Győr, Budaörs) elérhető, a Netpincérnél jóval kevesebb partnerrel dolgozik. Fix kiszállítási díjjal dolgoznak, ez 249 forint egy kilométeren belül, ami távolságarányosan növekszik. Egyes zónákban a cég kedvezményeket is ad. A Wolt a vele szerződő éttermeknek a rendelési felületének használatáért 15 százalékos jutalékot számít fel. A Bolt Food tavaly tavasszal indult, szolgáltatásai a fővárosban és annak környékén elérhetőek. A kiszállítási alapdíj 500 forint az első két kilométeren, majd 500 méterenként emelkedik 100 forinttal. Rendelési felületük használatáért 30 százalék jutalékot kérnek és 100 eurós csatlakozási díjat is meg kell fizetni, de nem egyből a belépéskor.

Ez van a világban

A koronavírus-járvány hatalmas löketet adott a házhozszállítás piacának. A vendéglátóhelyek nem fogadhattak vásárlókat, így rengetegen átálltak az online kiszállításra. A megfelelő elérés érdekében sokan olyan szolgáltatókhoz fordultak, mint a Deliveroo, az Uber Eats, vagy akár a Netpincér és a Wolt.

A vendéglátóhelyek általában egyszerre több szolgáltató szoftverét integrálták a saját rendszerükbe, hiszen így sokkal több vásárlót érhettek el, ami a rendelések számának növekedését eredményezte. Viszont ahány cég, annyi szoftver, melyek keveredése sokszor hatalmas káoszt okozott a konyhákban a különböző platformok rendeléseinek beérkezésekor. És mikor már azt hinnénk, hogy nincs több hely a piacon, akkor felbukkan egy olyan szereplő, mint a Deliverect, amely felismerte ezt a problémát, és ki is fejlesztett rá egy megoldást.

A 2018-ban alapított Deliverect egy olyan szoftvert kínál a megrendelőknek, amivel könnyedén integrálhatják a különböző cégek rendelésfelvevő applikációit. Ezáltal egy olyan letisztult kezelőrendszert kapnak, ami összeszedi a rendeléseket, és kiküszöböli a kavarodások okozta felfordulást.

Ráadásul annyira megy nekik a szekér, hogy az elmúlt évben a rendszerükön átmenő heti rendelések száma 750 százalékos növekedést produkált. Erre alapozva kaptak most egy 65 millió dolláros (19,6 milliárd forint) befektetést olyan nagyágyúktól, mint a DST, a Redpoint Ventures, az OMERS, a Newion, a Smartfin és a Founders. Így már összesen 90 millió dollár folyt a cégbe kockázati tőkéseken keresztül az elmúlt 3 évben.

A Deliverect jelenleg világszerte 30 országban aktívan működik, és több mint 10 ezer vállalat használja a szoftverüket, egyebek között a KFC is. A platform az európai kiszállítási színtér legjelentősebb szereplőivel működik együtt, akik között megtalálható a Deliveroo, az Uber Eats, a Glovo, a Takeaway.com, a Delivery Hero és a Just Eat is.


Ne hagyd ki!