Az Instagramban lévő kereső munkája nehezen nevezhető kielégítőnek. Azonban úgy döntött a Meta, mesterséges intelligenciával (MI) turbózza fel a böngészőt. A fejlesztés igen látványos változást ígér a közösségi platformon, hiszen például kérdésekre is válaszolni fog a funkció.
Jobb kereső funkciót kap az Insta
A Meta beépíti a saját mesterséges intelligenciáját az Instagram keresőjébe. Így a platformon is elérhető lesz egy MI-chatbot – írja a TechCrunch.
A bot a tartalmak felfedezésében és egyéb keresési folyamatban is segíthet olyan "privát üzenetváltás" formájában, ahol az egyik chatelő fél a felhasználó, a másik az MI.
A nyitóképernyőn javasolt kérdéseket is felsorakoztat a chatbot.
Bár a funkciót még tesztelik, a korai beszámolók szerint elsősorban instás tartalmak, különösen Reels-videók keresésére koncentrálhat a fejlesztés.
A HVG szerint a chatbot amellett, hogy javíthat az Instagram gyakran kritizált keresőjén, azt is illusztrálja, hogyan formálja át az online platformokat a mesterséges intelligencia.
Vita a Meta reklámmentes, de fizetős szolgáltatásai körül
Egyébként néhány hónapja vezetett be havidíjas szolgáltatását a Meta a Facebookon és az Instagramon az Európai Unióban. Annak megfizetése esetén reklámmentesen élvezhető a két közösségi portál. Emellett adatokat sem gyűjtenek az előfizetőkről Mark Zuckerbergék. Akik nem fizetnek, azoknak maradnak a hagyományos, hirdetésekkel tűzdelt verziók és a monitorozás.
A fizetéses, de hirdetésmentes szolgáltatás elindításának az EU-ban az elsődleges oka az volt, hogy a Meta így próbált megfelelni a GDPR-nak. Az előírja, hogy a felhasználóknak lehetőséget kell adni a célzott reklámok megjelenítésének megtagadására. Viszont a hirdetések nélkül a techcég nem valószínű, hogy fenn tudná tartani magát.
Jelenleg tíz euró, azaz körülbelül 4 ezer forint a reklámmentes szolgáltatás havidíja Európában. Azonban a Reuters arról ír, a Meta felajánlotta, lecsökkenti az árát hat euróra, vagyis nagyjából 2400 forintra. Azonban lehet, ezt nem fogják elfogadni az illetékesek.
A GDPR előírja, hogy a döntés lehetőségét „ingyenesen” kell biztosítani. Nem a pénzösszegről van szó – hanem a „fizetsz vagy elfogadod” megközelítés egészéről. A „fizetsz vagy elfogadod” (az adatgyűjtést és célzott reklámokat)’ célja az, hogy a felhasználókat rávegye, hogy az „hozzájárulásra” kattintsanak, még akkor is, ha ez nem a szabad és valódi választásuk. Nem gondoljuk, hogy az összeg puszta megváltoztatása jogszerűvé teszi ezt a megközelítést
– idéztük Max Schrems, az Európai Digitális Jogok Központja alapítójának közleményét néhány hete.
Az ügyben továbbra is folyik a vizsgálat.