Beszállt a prémium kávék piacára a Coca-Cola

Az elsősorban üdítőitalairól ismert világcég egy olasz családi kávépörkölő-üzletbe vásárolta be magát. Új termékeik az elsők között már Magyarországon is kaphatóak.



Jön a Coca-Cola kávé

Az elsők között kezdi meg a Coca-Cola magyar leányvállalata, a Coca-Cola HBC Magyarország a felsőkategóriás Caffè Vergnano prémium olasz kávétermék forgalmazását. A termékcsaládban idehaza szemes, őrölt és kapszulás formában érhetőek el a különböző eredetű és intenzitású eszpresszóvariánsok. A termékek kaphatóak koffeinmentes, illetve a helyi ökoszisztémát figyelembe vevő organikus termesztésű biokávé verziókban is - írja a Napi.hu.

A világcég tavaly októberben szerzett 30 százalékos részesedést a márkatulajdonos Casa del Caffè Vergnano vállalatban. A cég egyébként családi tulajdonban lévő kávéipari vállalkozás. A santenai központú olasz vállalat az ország egyik legrégebbi kávépörkölője, gyökerei 1882-ig nyúlnak vissza. 2020-ban mintegy 7 ezer tonna kávét adtak el a világ több mint 90 országában.

Érdekesség, hogy a Caffè Vergnano Nespresso-kompatibilis kapszulái 100 százalékban komposztálhatóak. Fontos lehet róluk megemlíteni azt is, hogy az olasz eredetű cég elsőként fejlesztett ki 50 százalékban újrahasznosított PET-ből készült kávébabtartályt a vendéglátóhelyek számára. Emellett támogatja a kisközösségekben élő kávétermelő nőket is.

Nem ez a Coca-Cola egyetlen dobása

A napokban ebben a cikkünkben írtunk arról, hogy a Coca-Cola a Constellation Brands vállalattal közösen egy különleges alkoholos koktél megalkotásán dolgozik, amely a Fresca szódamárka neve alatt még idén felkerülhet a boltok polcaira. A Constellation Brands Amerika egyik legnagyobb szeszes ital gyártója és forgalmazója.

A Coca-Cola lépése több szempontból is megalapozott. Egyrészt a 2020-as bevezetését követően a Topo Chico Hard Seltzer nevű alkoholos itala remek fogadtatásban részesült, így logikus, hogy cég tovább terjeszkedik az ágazatban.

Másrészt piaci riválisai szintén gőzerővel azon dolgoznak, hogy bővítsék kínálatukat. A Pepsi például a Boston Beer sörfőzdével együttműködve februárban alkoholos Mountain Dew üdítőkkel érkezik a piacra. Emellett a szegmens megreformált szabályozásának köszönhetően hamarosan CBD olajjal dúsított üdítők is megjelenhetnek a boltokban.

A Coca-Cola tájékoztatása szerint leányvállalata, a Fresca jelenleg a leggyorsabban növekvő szódamárka az italóriás amerikai portfóliójában. A grapefruit ízű változata kifejezetten népszerű a koktélkedvelők körében. Érdemes megjegyezni, hogy 2020-ban 52,7 százalékkal több dobozos koktélt értékesítettek az USA-ban, mint a megelőző évben, ami a teljes forgalom 6,9 százalékát tette ki. Mondhatni a Coca-Cola időzítése tökéletes.

A világhírű üdítőmárka 1983-ban adta el Wine Spectrum nevű üzletágát, amely után közel 40 évet kellett várni arra, hogy ismét megjelenjen az alkoholok világában.

The Conversation

Ne hagyd ki!