A JYSK-nek áll a zászló a magyar piacon
Fotó: Shutterstock

Jól ment az IKEA riválisának a magyar piacon

A JYSK árbevétele 19 százalékkal, 67,6 milliárd forintra nőtt Magyarországon a 2021 szeptemberétől 2022 augusztusáig tartó pénzügyi évében, adózás előtti eredménye (EBIT) a teljes cégre vetítve 12,49 milliárd forint lett, ami 0,4 százalékos emelkedést jelent - közölte a lakberendezési áruházlánc.



A kereskedelmi tevékenység árbevétele 66,5 milliárd forintot tett ki, aminek az adózás előtti eredménye 14,79 milliárd forint volt, ez mintegy 18 százalékos növekedés az előző pénzügyi évhez képest.A közlemény szerint a JYSK Magyarországon a 2021-22-es pénzügyi évben 3 új üzletet nyitott és 16-ot újított fel, 1 elköltözött, 2 pedig bővült. A 2022-23-as időszakban 5 üzlet nyitását tervezik és további 23 áruház újul meg, bővül vagy költözik.

A 2021-22-es pénzügyi évben elkezdte működését a JYSK ecseri logisztikai központja, ahonnan már 220 egységet látnak el, a 91 magyarországi üzletet és az online megrendeléseket, valamint 53 horvát, 50 szlovák és 25 szlovén üzletet. Több mint 700 különböző terméktípus van raktáron, de ezeknek a száma folyamatosan nő, az itt dolgozók létszáma pedig a jelenlegi 200-ról a tervek szerint 2023 tavaszára 300-ra emelkedik - ismertette a közleményben Szimeiszter Sándor, a JYSK magyarországi menedzsere.

A vállalat jelezte azt is, hogy a magyarországi vásárlások több mint 10 százalékát tette ki az online rendelés, a netes vevők átlagosan csaknem négyszer annyit költöttek egy-egy alkalommal, mint az áruházakban vásárlók. A társaságnak Magyarországon több mint 1000 munkavállalója van és 91 üzlettel rendelkezik. A JYSK skandináv gyökerű nemzetközi lakberendezési áruházlánc, 30 ezer munkatársa, több mint 3200 áruháza és webshopja van 48 országban.


The Conversation

Ne hagyd ki!