Nincs megállás
Az A.P. Møller – Mærsk bejelentette, hogy 3,6 milliárd dollárért, átszámítva 1173 milliárd forintért felvásárolta a hongkongi székhelyű LF Logistics logisztikai vállalatot.
A Maersk célja az óceáni üzletágának fejlesztése és növelése, elsősorban hosszútávú szerződésekkel. A dán óriás a közelmúltban a Visible Supply Chain Management és a B2C Europe csomagküldő társaságok felvásárlását is beharangozta, ami része az e-kereskedelmi szolgáltatásainak bővítését célzó terveinek.
Novemberben egy légi szállítmányozó vállalatot, a Senator International-t is bekebelezte 644 millió dollárért.
A friss hongkongi ügylet a csoport történetének egyik legnagyobb értékű akvizíciója, amit várhatóan 2022-ben véglegesítenek. Az LF Logistics jóvoltából több mint 250 üzleti partnerrel bővül a Maersk ügyfélköre. Az LF különböző szárazföldi logisztikai, egyebek között raktározási és teherszállítási szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek Ázsiában. A megállapodás egyben azt is jelzi, hogy a Maersk komoly lehetőségeket lát az ázsiai piacban.
Bizakodó jövőkép
A fent említett megállapodások remekül példázzák a Maersk üzletpolitikájának átalakulását. Bevételei kétharmada továbbra is a hajózási iparágból származik, azonban gőzerővel azon dolgozik, hogy alternatív módon, például légi és szárazföldi áruszállítással, valamint háztól-házig terjedő logisztikai szolgáltatásokkal bővítse kínálatát.
A COVID-helyzet csak felgyorsította azt a folyamatot, amit idővel amúgy is végre kellett volna hajtanunk. Nyilvánvalóan azért szorgalmazzuk ezeket az akvizíciókat, hogy egy olyan hálózatot alakítsunk ki, amelyet a közeljövőben jól tudunk majd hasznosítani. Bízunk benne, hogy a felvásárlás növekedést fog generálni
-mondta Vincent Clerc, a Maersk óceáni és logisztikai vezetője novemberben.
A globális ellátási lánc akadozás ellenére a Maersk elképesztően jó pénzügyi eredményeket tudhat maga mögött. A vállalat második negyedéves eredménye meghaladta az 5,1 milliárd dollárt, ami 200 százalékos javulást jelent a tavalyi, azonos időszak 1,7 milliárdos összegéhez képest. A bevételek 60 százalékos javulást mutattak a 2020-hoz képest, amelyek így elérték a 14,2 milliárd dollárt. Søren Skou, a Maersk vezérigazgatója úgy véli, a második negyedévben tapasztalt fellendülés a harmadik és a negyedik negyedévben is ki fog tartani. Éppen ezért arra számít, hogy a cég EBITDA-eredménye év végére elérheti a 19,5 milliárd dollárt, amire ráerősít a 11,5 milliárdos szabad cash-flow is.