Kilenc év után visszakerülhet a Messenger a Facebook applikációjába. A szakértők a döntést például a TikTok térhódításával és a megoldásaik másolásával magyarázzák.
A Messenger jövőjéről blogolt a Meta
Integrálhatja a Messenger csevegőprogramot a Meta a Facebook alkalmazásba a következő hetekben a cég egyik blogbejegyzése értelmében. Korábban a közösségi platform részeként létezett a privát csevegést lehetővé tévő messenger-funkció. Csupán 2014-ben vált különálló alkalmazássá.
Az eredeti koncepcióhoz való visszatérés oka az lehet a hwsw szerint, hogy a Meta szeretne versenyképesebbé válni a TikTokkal szemben. Az utóbbi amellett, hogy közösségi platform, több beépített üzenetküldési funkcióval rendelkezik. Ellenben a hasonló tulajdonságait a Facebook korábban levetkőzte. Viszont a kínai szolgáltatás ezekkel együtt egy nagy kommunikációs és tartalomfogyasztási hubbá fejlődött az utóbbi években.
A Meta hivatalos indoka a (vissza)fejlesztésre, hogy ezzel szeretné könnyebbé tenni a felhasználóknak, hogy üzenetben megosszák ismerőseikkel a tartalmakat anélkül, hogy ehhez egy másik alkalmazásra kellene váltaniuk.
Egyébként az utóbbi időben több kritika érte azt a funkciót, ami lehetővé teszi, hogy az Instagramon megosztott tartalmak automatikusan kikerüljenek a Facebookra. Ugyanis sok felhasználó figyelmetlenségből ad engedélyt erre. Emellett - a visszajelzések alapján - leginkább az lehet a szerepe, hogy a Meta rávegye a közösségét az aktívabb részvételre a platformjain.
Tesztelik a Facebook és az Instagram fizetős szolgáltatását
A napokban röppent fel annak is a híre, hogy teszteli a Meta a fizetős Verified szolgáltatását. Sőt, Ausztráliában és Új-Zélandon már be is vezette. A tervek szerint hamarosan egyre több területen lehet kiemelt felhasználóként kommunikálni a Facebookon és az Instagramon.
A Meta Verified nevű megkülönböztető jelzése kék színű, amiért a felhasználó pénzt fizet, így igazolja, valóban ő áll a profil mögött, nem kamuprofilról van szó. Egyúttal kiemelkedhet a tömegből, több olvasóhoz eljuthat az üzenete, nehezebb lehet a fiókja ellopása és a virtuális ügyfélszolgálaton kiemelt támogatásra számíthat.
A szolgáltatás havidíja Ausztráliában és Új-Zélandon 11,99 (számítógép) vagy 14,99 (mobiltelefon) amerikai dollár, vagyis durván 4300 vagy 5400 forint. Lényeges, hogy cégek és fiatalkorúak egyelőre nem vehetik igénybe.