A mesterséges intelligenciával működő robot gondolkozik a jövőjén
Az IDC elemzőcég megvizsgálta, milyen trendek jellemzik napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) piacát, és felvázolta, milyen átalakulások várhatók a következő néhány évben.

Egyeduralom

Az IDC előrejelzése szerint az Egyesült Államok 2025-ig biztosan tartani fogja a 2019-ben megszerzett piacvezető pozícióját a mesterséges intelligencia-rendszerekbe történő globális befektetések terén. Az elemzők arra számítanak, hogy a piac 2021 és 2025 között évente 26 százalékos ütemben fog gyarapodni.

Úgy becsülik, az évtized közepére az egyesült államokbeli szereplők éves MI fejlesztési befektetései elérik a 120 milliárd dollárt. Ez nagyjából 40 800 milliárd forintnak felel meg.

Az USA jelenleg a globális MI-kiadások több mint feléért felel, ez arány 2025-ig várhatóan változatlan marad.

A befektetők kedvencei

Az elemzőcég azt jósolja, az MI-fejlesztések túlnyomó része a kiskereskedelmi szektort fogja célozni. A középpontban a kiterjesztett valóságra épülő ügyfélszolgálati eszközök állnak, közülük is kiemelkednek a mesterséges intelligencia alapú szakértői vásárlási tanácsadók, illetve a termékajánló algoritmusok. Az iparág mesterséges intelligenciára fordított kiadásainak mintegy 40 százalékát erre a két célra fogja összpontosítani.

A banki szektor lesz a második legnagyobb kiadási szegmens, ugyanis a márkák próbálják folyamatosan javítani az ügyfélélményt és az ügyfélszolgálatot, főleg tanácsadói és ajánlási rendszerekkel, csaláselemzésekkel és kivizsgálásokkal. Emellett a biztonság is kiemelten fontos szerepet kap, amit mesterséges intelligencia-alapú fenyegetés-felderítési és -megelőzési rendszerekkel emelnének új szintre.

Az IDC 30 MI-használati esetet vizsgált meg. Arra a következtetésre jutott, hogy az ügyfélszolgálati eszközök és az értékesítési folyamatok ajánlórendszerei együttesen az MI-kiadások 20 százalékát teszik majd ki 2025-ben az USA-ban.

Az MI kiadások magas növekedési területei közé tartozik a „közbiztonság és a vészhelyzeti reagálás” és az „augmentált követelésfeldolgozás” is, ezek a befektetések körülbelül 30 százalékát szipkázhatják el.

Kié a jövő?

Mike Glennon, az IDC vezető kutatási menedzsere úgy látja, hogy a már piacon lévő vállalatokra komoly nehézségek várnak, viszont az új belépők előtt nagyszerű lehetőségek állnak, ugyanis a fiatalabb cégek kevésbé idegenkednek a változásoktól és az új üzletviteltől.

Az üzlet jövője a mesterséges intelligencia, és azok a vállalatok, amelyek megragadják ezt a lehetőséget, könnyen a jövő új óriásaivá válhatnak

– jegyzi meg Glennon.

Az IDC előrejelzéseinek alapját a kiskereskedelem felgyorsult digitalizációja, a szoftver ellátási lánc elleni támadások, az államilag támogatott hackelések és zsarolóvírusok számának növekedése, a zéró bizalom elvére alapuló hálózati architektúrák felé való elmozdulás, valamint a hibrid felhőre való folyamatos átállás adta.


The Conversation

Ne hagyd ki!