A július elsején indított online árfigyelő oldalt Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke szerint eddig több mint 650 ezer ember kereste fel. A kormány elsődleges célja a rendszer bevezetésével az volt, hogy egyfajta védelmet biztosítson a vásárlók számára az inflációval szemben.
A weboldalon a mintegy 1200 bolttal rendelkező hat kiskereskedelmi láncnak (Aldi, Lidl, Auchan, Penny, Spar, Tesco) szükséges feltüntetnie az általuk árult, 62 termékcsoportba tartozó élelmiszerek árait. A rendszert azért hozták létre, hogy segítségével a vásárlóknak egyrészt lehetőségük legyen eldönteni, melyik a számukra legkedvezőbb árú termék, másrészt, hogy ezt melyik boltban tudják megvásárolni.
Ez is érdekelhet: Itt a kötelező akciózás eredménye, olcsóbbak az élelmiszerek
Rigó Csaba Balázs vasárnap, az állami rádióban jelentette be a sikert. Szerinte az árfigyelő „öldöklő” árversenyt indított a kereskedők között, bevezetése óta pedig két százalékponttal csökkent az élelmiszerárakat érintő infláció. Mindez elsőre szép eredménynek hangozhat, ám a 650 ezres látogatottság igazából annyit jelent, hogy minden áruházban naponta mindössze 20 fő nézi meg az oldalon feltüntetett árakat – ebbe pedig a vásárlók mellett az alkalmazottak is beletartoznak. Ráadásul az érdeklődés a rendszer bevezetése óta folyamatosan csökken.
Ennek ellenére Rigó elmondása szerint van értelme a rendszer továbbfejlesztésének, bővítésének. Amellett, hogy a további kereskedelmi láncok csatlakozása minden bizonnyal még nagyobb árversenyt idézhet elő a láncok között, a bővítéssel az oldal is nagyobb látogatottságot tudna elérni.
Illusztráció.
Fotó: Shutterstock
Tetszhet: Egy mondat miatt szállt rá a GVH a Lidl-re, itt a válasz
Bár a GVH úgy véli, egy újonnan induló portál esetében az egy hónap alatt elért 650 ezres látogatottság nem számít „szinte senkinek”, az általuk is megerősített napi 21 ezres felkeresés egyelőre semmiképpen sem tekinthető óriási sikernek. A Versenyhivatal mindazonáltal elmondta, egy munkacsoport már dolgozik az oldal továbbfejlesztésén. Ez funkcionális fejlesztéseket és a napi szinten figyelt termékkör(ök) bővítését is magába foglalja, utóbbihoz pedig a fogyasztói visszajelzéseket is felhasználják.
Forrás: HVG