A Nagy pénzrablásból ismert jelmezes rablók egy okostelefont tartanak a kezükben, amelyen a Bella Ciao számot készülnek lejátszani
Fotó: Shutterstock

Összeállt a Netflix és a Spotify, mutatjuk az eredményt

A Spotify Technology zenei streaming platform bejelentette, hogy egy olyan lejátszási listával bővíti az applikációt, amelyen a Netflix összes saját hivatalos film- és sorozatzenéjét, illetve a produkciós vállalathoz köthető podcasteket is meghallgathatják a felhasználók.


Streamerek szövetsége

A The Netflix Hub nevű lejátszási listára olyan sorozatok zenéi is felkerülnek, mint a Squid Game, a Bridgerton család, a Stranger Things vagy éppen a Nagy pénzrablás. Az új gyűjteményhez az ingyenes és a prémium felhasználók is korlátlanul hozzáférhetnek.

A svéd technológiai vállalat közleménye szerint Netflixhez köthető podcastek is felkerülnek a platformra, ilyen például az Okay, a Netflix is A Daily Joke és a The Crown: The Official Podcast.

A megállapodás különlegessége, hogy a két vállalat között egy árva fitying sem cserélt gazdát. Egész egyszerűen úgy vélik, hogy az együttműködésükkel a rajongók kedvére tesznek, aminek eredményeként a platformok népszerűsége is nőni fog.

A Netflix tájékoztatása szerint az elkövetkező hónapokban exkluzív tartalmakat is fel fog tölteni a The Netflix Hub-ra. Az új „hub" egyelőre csak az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zélandon, az Egyesült Királyságban, Írországban és Indiában elérhető, de hamarosan a hazai felhasználók készülékeire is érkezik.

Nagy a verseny

Az elmúlt hónapokban a Spotify gőzerővel azon dolgozott, hogy maga mögé utasítsa a piaci riválisait. Egyebek között felvásárolta az egyesült államokbeli Findaway audiotechnológiai céget, hogy tovább bővítse az amúgy is figyelemre méltó hangoskönyv-gyűjteményét. A Findaway olyan hangoskönyv-kiadókkal áll üzleti kapcsolatban, mint az Amazon Audible, az Apple iBooks, a Google és a Storytel, továbbá az a Voices nevű vállalat is a birtokában van, amely a szerzőket segíti az önálló publikálásban. A cég terjedelmes katalógusa a Spotify kezébe került, ami óriási előrelépést jelent a zenestreaming-szolgáltatónak a hangoskönyvek piacán.

A Spotify hangoskönyv-stratégiája nagyon hasonlít a podcast ágazatának üzletpolitikájára, amelyet 2018-as elindítása után szintén felvásárlásokkal erősített meg. Utóbbit olyan szinten felfejlesztette, hogy az ágazati elemzők szerint a maga csekély több mint hárommillió tartalmat számláló podcast katalógusával a Spotify még idén át fogja venni a piacvezető szerepet az Apple Podcast vállalattól.

A nemrég zárult pénzügyi negyedévében a Spotify aktív havi felhasználói bázisa 19 százalékkal 381 millióra nőtt, a bevételek pedig meghaladták a 2,5 milliárd eurót. Kontinensünk egyik legsikeresebb technológiai vállalatáról van szó, piaci értéke már 46 milliárd euró körül mozog. Az Omdia kutatócég szerint a hangoskönyvek globális piacának értéke 2026-ra elérheti 9,3 milliárd dollárt, ez 2020-ban még "csak" négymilliárd dollár volt.

Ne hagyd ki!