Felforgatta a globális áruszállítási rendszert a Temu és a Shein kirobbanó sikere. Például eltűnt az ekkortájt esedékes logisztikai holtszezon. A két webáruház elsősorban nagyon olcsó kínai termékekkel tarolja le a világpiacot.
Felforgatta a nemzetközi szállítmányozást a Temu és a Shein
Óriási változást hoz a globális áruszállításba, hogy szuperolcsó, kínai termékek tarolják le a nemzetközi kereskedelmet.
A Reuters megjegyzi, a Shein és a Temu mellett a Kínából az Egyesült Államokba is szállító TikTok Shop is megkavarta a légi áruszállítások piacát. Ennek oka az üzleti modelljük alapja, amely szerint a kínai gyárból minél gyorsabban el kell jutnia a terméknek a vásárlóhoz.
Hozzáteszik, egy tavaly nyári jelentés szerint a Shein és a Temu együtt napi 600 ezer csomagot küldenek Kínából az USA-ba. Ez a mennyiség azóta tovább nőhetett.
A légi áruszállításban gyakorlatilag eltűnt az a holtszezon, ami ilyentájban, a karácsony és a február eleji kínai holdújév után szokott lenni. A Cargo Facts Consultingnál úgy számolnak, hogy a Shein ötezer, a Temu négyezer, az Alibaba ezer, a TikTok Shop pedig 800 tonna árut küld naponta
- idéz egy iparági szekértőt a HVG.
Intő jel a Temunak: Csak aprópénzért kelt el a Wish
Egyéként csupán 173 millió dollárért - átszámolva nagyjából 63 milliárd forintért - kelt el a Wish a napokban. Az összeg soknak tűnhet, viszont annak fényében jelentéktelen, hogy az elsősorban e-kiskereskedelemben utazó cég piacra kerülési értéke 14 milliárd dollár volt 2020-ban, vagyis több mint 5 ezer milliárd forint.
A CNBC megjegyzi, a Wish-t 2010-ben alapították az Egyesült Államokban, San Franciscoban. Az üzleti politikáját arra alapozta, hogy a vásárlók hajlandók akár heteket várni az árura, ha az rendkívül olcsó. Emiatt főleg kínai termékekkel kereskedett a kezdetektől. Óriási összegeket költött közösségimédiás marketingre, amivel hamar ért el hatalmas, globális forgalmat.
Azonban profitot képtelen volt termelni. A szingapúri Qoo10 vásárolta fel a napokban szinte aprópénzért. Az új tulajdonos általa szeretné felvenni versenyt a villámgyorsan terjeszkedő Temuval és Sheinnel. Ezek a cégek szintén dollármilliárdokat égettek el azért, hogy rohamléptekkel szerezzenek piacokat.
Tarolt a 2022-ben indult Temu webshop
A kínai Temu webáruház csak 2022-ben indult, de tavaly több mint 700 százalékos forgalomnövekedést ért el. Az online shop szintén a nagyon alacsony árairól ismert. Azonban ezek az árcédulák gyakran nem márkás termékeket takarnak. Persze ár-érték arányban sokan vélik jónak a Temut, viszont jónéhányan akadnak, akik igen rossz véleménnyel vannak egyes termékeik minőségéről.
Úgy tűnik, a Temu sikere miatt nehéz helyzetbe kerültek magyarországi e-kereskedők. A GKI Digital vezető tanácsadója, Madar Norbert a 11. Magyar Marketing Fesztiválon elmondta, a magyar e-kereskedelmi piacon megjelenő kínai cégek olyan erőfölényben vannak, amivel a hazai kereskedők nem tudnak versenyezni. Ráadásul a Temu hamarosan domináns szerepbe kerülhet a magyar piacon.