A 2018-ban kötött szövetség eleinte jól működött. A beszerzési megállapodás segítségével jobb feltételeket akartak kicsikarni az olyan beszállítóktól, mint a Nestlé, az Unilever, vagy a Procter & Gamble, hogy csökkenthessék az árakat és ezzel kiadásaikat. Emellett bővíteni, illetve erősíteni akarták a sajátmárkás termékeik piacát. A két óriás az elmúlt hónapokban, években arra fókuszált, hogy felvegye a versenyt az olyan online kihívókkal, mint az Amazon. A másik fejtörést az Aldihoz és a Lild-hez hasonló kiskereskedelmi láncok okozták, főleg a kedvező árszabásuk miatt. Így a beszerzési szövetség kézenfekvőnek tűnt. Most úgy néz ki, a megállapodás mégsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Pedig jó ötletnek tűnt
A két vállalat közös közleményben írt arról, hogy úgy döntöttek, nem hosszabbítják meg a 2018-ban, 3 évre kötött megállapodást. A Reuters két informátor értesüléseit idézte, akik szerint a Brexit nem befolyásolta a vállalatok döntését. De azért bezavart.
A Shore Capital elemzői szerint a két vállalat döntése azt jelzi, komolyabb előnyük nem származott a szövetségből. Ráadásul tavaly decemberben a francia hatóságok is rápirítottak a két cégre. Szigorítani kellett a szövetség feltételein, ugyanis a monopóliumellenes vizsgálatok során arra jutottak a szakemberek, hogy a két cég tevékenysége veszélybe sodorhatja a kisebb piaci szereplők működését és beszállítói forrásait.
Megtépázott vállalatok
A Carrefour és a Tesco mögött is mozgalmas hónapok állnak. Korábban felröppentek a hírek, hogy a kanadai Couche-Tard felvásárolná a Carrefour-t, viszont Párizs ezt megvétózta. A Carrefour magára találását jelzi, hogy várhatóan még az idén vissza fogja vásárolni az 500 millió euró értékben eladott részvényeit. Ez egyfajta erődemonstrációként is szolgál, jelezve a vállalat erős pénzügyi lábakon áll. Sok elemző a Tescóban látta a kanadai cég utódját, a lehetséges új kérőt, de a Carrefour végül más taktikát választott. Ahelyett, hogy eladták volna a céget a Tescónak, felvásárolták Brazília harmadik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatát, a Grupo BIG-et. Ehhez az önbizalomhoz azért hozzájárultak a vállalat első negyedéves eredményei is. A cég 3 hónap alatt 18,56 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el.
A Tescónál már más a helyzet. A csoport éves bevételei elérték a 61 milliárd eurót, viszont az adózás előtti profitja 20 százalékkal csökkent az előző évhez képest, ami így 957 millió eurón állt meg. Annak ellenére, hogy rekordforgalmat tapasztalt a cégcsoport a pandémia hatására. A visszaesés annak köszönhető, hogy óriási összegeket emésztettek fel a koronavírus-járványban a biztonsági intézkedések.