Egy influenszer videót készít a YouTube Shorts-ra a támogatás elnyerésére, amit aztán TikTok-ra is ki fog posztolni
Fotó: Shutterstock

A YouTube komoly pénzekkel próbálja elcsábítani a TikTokkereket

A YouTube videómegosztó néhány hónapja élesítette a Shorts nevű funkcióját, amelynek segítségével a felhasználók TikTok-szerű minivideókat készíthetnek. A vállalat nagy értékű ösztönzőket vezetett be annak érdekében, hogy átcsábítsa magához a népszerű platform tartalomkészítőit.


Megnyerő ajánlatok

A YouTube a Shorts bevezetésével csaknem egyidőben egy úgynevezett Shorts Fund ösztönzőprogramot is elindított, amelyben összesen 100 millió dollárt, azaz nagyjából 31 milliárd forintot oszt szét a minivideós tartalomkészítők között a nézettség és az elérés függvényében. A platform viszonylag nagy hírveréssel indította el a támogatási alapot, most viszont az Insider, valamint egy alkotó és négy szakmabeli ügynök jóvoltából az is kiderült, hogy bár nem titokban, mégis egy kicsit visszafogottabban más finanszírozási projekteket is bevezetett.

  • Az egyik ilyen programban 50 ezer dollárt, azaz nagyjából 15,5 millió forintot ajánlottak a tartalomkészítőknek, ha elvállalták, hogy egy hat hónapos intervallumban kiposztolnak 100 Shorts videót. Két ügynök tájékoztatása szerint a YouTube maximálisan nyitott volt a fizetéssel kapcsolatos tárgyalásokra is.
  • Egy másik programban szintén 50 ezer dolláros jutalomban részesültek azok, akik kiposztoltak 80 minivideót (ezek közül 30-at a Shorts eszközön belül kellett létrehozni).
  • Egy harmadik, Creator Collective nevű programban pedig körülbelül 100 YouTube-alkotót kértek fel, hogy hat hónapon keresztül tegyenek közzé rövidfilmeket a „#YouTubePartner" címkével, amiért cserébe 5-20 ezer dollár közötti fizetséget kaptak.

Szép új világ

Az egyik ügynök tájékoztatása szerint a YouTube azokat a felhasználóknak is külön megjutalmazta, akik zenei kampányokhoz, például a BTS koreai popegyüttes tánckihívásához (#permissiontodance) gyártottak videókat, vagy népszerűsítették Ed Sheeran albumát a „#sheeranshorts" hashtaggel.

A YouTube olyan embereket válogatott be, akik minimum néhány ezer követővel rendelkeztek, de olyanok is akadtak, akik kétmilliós táborukkal csatlakoztak a programokhoz. Az alkotóknak bizonyos előírásokat is követniük kellett, például, ha posztoltak egy videót a Shorts-on, akkor minimum hét napot várniuk kellett, mielőtt egy másik platformon is megjelenítették volna a tartalmukat.

Már több ezer alkotót kerestünk meg, hogy csatlakozzanak a YouTube Shorts Fund alaphoz. Rendszeresen együttműködünk különböző ügynökségekkel és alkotókkal – ez is része annak a célkitűzésünknek, hogy az alkotók sikeresek legyenek a YouTube-on.

- mondta a YouTube szóvivője a Shorts Fund-ra utalva, a többi programot viszont nem volt hajlandó kommentálni.

Első hallásra csábítónak tűnik a videómegosztó ajánlata, az egyik ügynök azonban elmondta, hogy az általa képviselt, több mint négymillió követővel rendelkező TikTokker a YouTube ajánlatának háromszorosát is el tudja kérni a megrendelőitől a fentebb ismertetett videómennyiségért.

Ne hagyd ki!