Még durvábbak a különbségek gyermekes és gyermektelen háztartások között

Jelentős különbség van aközött, amennyit egy falusi és egy városi átlagosan a tisztítószerekre költ. Számos érdekességre rámutatott egy üzletlánc felmérése.

Több megy el tisztítószerekre vidéken

Ötszáz főt kérdezett meg a Rossmann Magyarország a tisztítószerek és egyéb higiéniai termékek vásárlására vonatkozó szokásaikról, a kutatás eredményét pedig most közölték. Ez alapján nagy különbség látszik a fővárosiak és a falvakban élők vásárlási szokásai között ezen termékekre vonatkozóan. A falusiak valamivel gyakrabban vásárolnak mosó- és tisztítószereket, ugyanakkor nagyjából a dupláját költik ilyesmire (15 110 ezer forint/év), mint a budapestiek (8690 forint/év). Más városok háztartásainak átlagköltései ezen két érték között nagyjából félúton vannak: 12 930 forint/év – írja a HVG.

A gyermek nélküli háztartások tisztántartása nagyjából 11 700-ből jön ki egy évben, a gyermekeseké átlag 15 270 forintból. A mosószerek esetében az is kiderül, hogy a válaszadók 38 százaléka 2-4 hetente pótolja az otthoni mosószerkészletet, 34 százalékuk viszont 2-3 havonta.

A gyermekes családoknak évente átlagosan 19 935 forint megy el mosásra, a gyermekteleneknél 15 081. Kiugró adat, hogy az előbbiek évente átlag 53 940 forintot költenek babaápolási termékekre is.

A felmérés rámutat, hogy leggyakrabban napi higiéniai termékeket vásárolunk, például tampont, borotvát, fültisztítót, fogkrémet. A válaszadók 39 százaléka 2-4 hetente, 36 százaléka 2-3 havonta vesz ilyen árucikkeket, átlagosan évi 11 660 forintért. Ritkábban kerülnek a kosarunkba testápolószerek, hajápolók és dekorkozmetikumok, hiszen a többség 2-3 havonta költ ilyesmire. Háztartásonként évente átlagosan 7 410, 10 140, illetve 9 830 forint megy el ezekre az árukra.

Ez alapján választjuk ki a temékeket

A megkérdezettek 81 százaléka válaszolta azt, hogy az ár a legfontosabb szempont egy termék kiválasztásánál. Második leglényegesebb tényező a kiszerelés nagysága, melyet a válaszadók 78 százaléka jelölt meg. A harmadik helyet a hatóanyagok pontos összetevői kapták, amely a vásárlók 51 százalékánál számít a vásárláskor.

A vásárlási szokásainkról az is kiderült, hogy tisztítószereket és mosószereket leginkább nagyáruházakban vásárolunk (70 és 71 százalék), a második helyezett drogériákat a válaszadók 32 és 31 százaléka jelölte meg.

Változnak az igények, újított idehaza a Rossmann

A közelmúltban arról is írtunk a Rossmann Magyaroroszággal kapcsolatban, hogy három év alatt 2,3 millió újságról 350 ezerre csökkentette éves szinten a magazinjai számát a drogériás üzletlánc. Korábban nagyjából 1422 tonna papírt használtak fel az akciós újságjaikhoz évente, ami most körülbelül 400 tonnára csökken. A cég vezetője szerint az is segített az átállásban, hogy már nincs akkora igény a reklámújságokra, mint néhány évvel ezelőtt.

A magazinok darabszáma mellett a vállalat takarékoskodni próbál a csomagolóanyagokkal is a termékek szállításakor. Jelenleg hat különböző méretű kartondobozban utaztatják az árut, házhozszállításkor pedig papírtáskákat vesznek igénybe.

Arra is ügyelnek, hogy az általuk használt csomagolások FSC minősítésűek legyenek, vagyis felelős erdőgazdaságokból származzanak. A termékek védelme érdekében pedig teljesen újrahasznosítható légpárnákkal töltik ki az teret a dobozokban

The Conversation

Ne hagyd ki!