Kiscica wc-píprral játszik
Fotó:123RF

Nehogy azt hidd, hogy csak itthon kapkodtak a magyar wc-papírért

Tíz százalékkal nőtt a higiéniai papírtermékeket gyártó Vajda-Papír cégcsoport árbevétele, és elérte az 52 milliárd forintot, az adófizetés előtti eredménye (EBITDA) 6milliárd forintot tett ki, míg egy évvel korábban még 2,5 milliárd forint volt.


A társaság rekordévet zárt 2020-ban, és az átadott vagy megindított fejlesztéseknek köszönhetően a vállalat 2021-es kilátásai is jók. Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója a következő időszakról elmondta, előkészítik a cég tőzsdére lépését és folytatják a külpiaci értékesítés kiszélesítését.

Bejött a saját alapanyag

A koronavírus-járvány felértékelte az önellátás jelentőségét, az ügyvezető igazgató kiemelte a vállalat dunaföldvári maszkgyártó gépének idei üzembe helyezését, illetve a cégcsoport higiéniai papírtermék-gyártás kapacitásának növelését. A bővítés folytatódik majd a jövő év elején megnyíló új dunaföldvári gyáregységgel. Az új üzemcsarnok felépítése mellett beüzemelnek egy alappapírgyártó gépsort is, így a kapacitás növelésén túl teljessé válik a saját előállítású alapanyag biztosítása a higiéniai termékekhez, ami az ügyvezető szerint stratégiai előny a vállalat számára.

Honnan van pénz a bővítésre?

A fejlesztések finanszírozását a vállalat önerőből és kötvénykibocsátásokból fedezi. A jegybank kötvényprogramjában a tavalyi 11,2 milliárd forint értékű kibocsátás után az idén 9 milliárdos kibocsátást terveznek. A járvány, valamint az első hullámban tapasztalt felvásárlási láz miatt alaposan megugrott a kereslet a cég termékei iránt. A legnagyobb növekedés a toalettpapírok iránt jelentkezett - ez teszi ki az üzemeik teljes termelésének 30-40 százalékát.

Stabil pozícióban

A higiéniai papírtermékekből a belföldi fogyasztás 55-60 százalékát a Vajda-Papír állítja elő, de jelentős az export is, a termelés 40 százalékát szállítják külföldre. A Vajda-Papír Kft. az árbevételének már közel felét külföldön realizálja. A társaság stratégiai célja, hogy 2021 végére 30 százalékra emelje az újrahasznosított anyagok arányát műanyag termékcsomagolásában, ezzel csaknem 300 tonnával csökkentve az új műanyagfelhasználást.


Ne hagyd ki!