A FullHD képminőség és a reklámmentesség mellett más extrákat is kínáló új funkciókkal próbálja vonzóbbá tenni a prémium előfizetését a YouTube videómegosztó. Egyébként is ajánlott fejleszteni a szolgáltatásait, hiszen több nagy riválisa van a piacon.
Új szolgáltatásokat kínál a YouTube
Jelenleg csak az iOS-en elérhető, de hamarosan a webes böngészőkbe is bekerül a YouTube továbbfejlesztett, 1080p felbontású HD streamje. Tehát a felbontás 1080p marad, viszont mindehhez emelt bitrátát kínálnák, ami szebb képet eredményez. Az új funkció csak a prémium előfizetőknek lesz elérhető, azonban a hagyományos 1080p-s felbontást továbbra is bárki élvezheti.
Emellett új, elsősorban kényelmi fejlesztések is érkeznek a következő hetekben a Premium csomagba. Például a FaceTime-on keresztül az iOS-felhasználók közösen nézhetnek videókat barátaikkal és családtagjaikkal a jövőben. A hwsw megjegyzi, androidon már elérhető ez a funkcionalitás a Google Meet használatával és előfizetéstől függetlenül. Továbbá újdonság lesz, hogy a félbehagyott videók lejátszása minden eszközön a későbbiekben ott folytatható, ahol egy másik készüléken abbamaradt.
Mindezek mellett a YouTube telefonokra és táblagépekre is kiterjesztette a sorbanállási funkciót, ami lehetővé teszi videós lejátszási listák létrehozását. Az új intelligens letöltés pedig automatikusan hozzáadja az ajánlott videókat a felhasználó könyvtárához, amikor az eszköz Wi-Fi-hálózathoz csatlakozik. Így azok offline állapotban is megtekinthetők lesznek.
Nagyon rákattantak a gyerekek ezekre az alkalmazásokra
Ajánlott is fejlesztenie a szolgáltatásait a cégnek, hiszen több nagy riválisa van a piacon. Kutatók arra hívták fel a figyelmet, hogy a TikTok a legnépszerűbb applikáció a 4-18 éves gyerekek körében. Világszinten majdnem kétszer annyi időt tölt az említett korosztály a kínai eredetű appban, mint a második legnépszerűbb YouTube-on. De mutatjuk a gyerekek körében a legnézettebb platformok listáját:
- TikTok: 107 perc/nap,
- Snapchat: 72 perc/nap,
- YouTube: 67 perc/nap,
- Netlix: 48 perc/nap,
- Instagram: 45 perc/nap,
- Disney+: 40 perc/nap,
- Facebook: 20 perc/nap,
- Pinterest: 16 perc/nap,
- Twitter: 10 perc/nap.
A magyar gyerekek is rákattantak
A neten csüngenek a gyerekek Magyarországon is. Hazánkban a 10–15 évesek egy átlagos hétköznapon nagyjából két, hétvégenként körülbelül három órát töltenek a világhálón. A magyar gyerekek leginkább alsó tagozatban kezdenek játszani az interneten. Ekkor ismerkednek meg a közösségi médiával, ahol a hatóság szerint is a TikTok viszi a prímet a Facebook előtt. A felső tagozatosoknál egyértelműen ezen oldalak (és az Instagram) pörgetése teszi ki az internetezés javát. Az utóbbiak közül háromból ketten vannak fent a Facebookon, a TikTokot pedig minden második-harmadik gyerek használja.
Egyébként a szülők és a pedagógusok hasonlóan látják a digitális világ előnyeit és hátrányait, valamint egyetértenek abban, hogy a tévézés és az internetezés kontrollált körülmények között a gyerekek előnyére is válhat. Viszont a felső tagozatos gyerekek szülei érzékenyebbek a témára. Ennek oka, hogy a gyermekeik nagyjából hatoda találkozott nem kívánt tartalmakkal vagy volt zaklatás áldozata a világhálón. 10 százalékuk pedig kárvallottja adatlopásnak is.