Számos új funkcióval bővül a YouTube. Például megjelenik benne a Stabil Hangerő névre keresztelt újítás. Ez a fejlesztés számolhat le azzal a jelenséggel, hogy amíg az egyik frissen indított videónak alig lehet hallani a hangját, a következő videós tartalom akár nagyon hangos is lehet, ezért gyakran kell állítgatni a hangerőt.
Egységes hangerővel indulhatnak a videók a YouTube-on
Új funkció érkezik a YouTube-ra, a Stabil Hangerő. Ezzel a fejlesztéssel kívánnak a fejlesztők gátat szabni annak a jelenségnek, hogy a különböző rögzítési módok miatt egyes videók igen nagy hangerővel indulnak, amíg mások egész halkan. Emiatt gyakran kell a felhasználóknak állítaniuk a hangerőn. Az opció alapból be lesz kapcsolva, de ha szükséges a kiegészítő beállítások között lehet megtalálni. Az új funkció eléréséhez Premium előfizetőnek sem kell lenni.
Emellett más újdonságok is érkeznek. Például némileg javítható lesz mobileszközökön az előnézeti képernyő végigsimításával a videók láthatósága. Egy hosszú nyomással pedig kétszeres sebességre lehet gyorsítani a videofelvételeket. Továbbá ha megszakítunk egy videót, később a mobilon rezgéssel is jelezni fogja a YouTube, ha az ujjunk az adás idővonalán olyan részhez ér, ahol korábban abbamaradt – írja a Napi Droid.
Ha pedig egy dal megragad a fejünkben, de nem ismerjük a címét és/vagy az előadóját, a jövőben elég lehet csak dúdolni, vagy énekelni belőle egy részletet a portálnak. Az össze fogja vetni a mintát az adatbázisával, hogy előkerítse a számot. Ez a funkció egyelőre az app Android verziójában lesz elérhető.
Felforgatták a YouTube világát a rövid videók
Egyébként nagyjából két éve indította a YouTube a tiktokosra emlékeztető, rövid videós szolgáltatását, a Shorts-ot, mely az indulása óta 2 milliárd felhasználót vonzott be. Azonban a videómegosztó a legfeljebb 60 másodperces felvételek támogatásával egy szellemet is kiengedett a palackból: a vállalat friss jelentése szerint fennáll a veszélye, hogy rossz hatással lesz a hosszú formátumú videózási üzletágra a YouTube Shorts.
A vállalat egyik vezető munkatársa arra hívta fel a figyelmet a YouTube egy stratégiai találkozóján, hogy az emberek ugyanúgy kevesebben néznek hosszabb videókat, mint ahogyan egyre kevesebb könyvet olvasnak. Ennek az lehet az oka, hogy azok több időt és összpontosítást igényelnek. A cég belső adatai pedig azt mutatják, emiatt a tartalomgyártók is kevesebb hosszú felvételt készítenek – írta a napokban a Financial Times.
Ezzel pedig az a gondja a vállalatnak, hogy a hosszabb videók több hirdetésre és átkattintásra adnak lehetőséget, amik növelhetik a videómegosztó bevételeit. Ráadásul manapság a hirdetők is egyre inkább előnyben részesítik a rövid formátumú tartalmakat a termékelhelyezéseiknél.
Ez is a magyarázata lehet annak, hogy a YouTube az utóbbi négy negyedévből háromban a hirdetési bevételek visszaeséséről számolt be.