Bezavart a járvány, de így is megválasztották az év légitársaságát

A repülés biztonságával és a légiközlekedési szolgáltatások osztályozásával foglalkozó ausztrál cég, az AirlineRatings.com idén több hagyományos értékelési szempontot is felforgatott, amikor összeállította a legjobb légitársaságok rangsorát. A nemzetközi bírálóbizottság most például azt is vizsgálta, hogy a társaságok hogyan reagáltak a járványra.


Borult egyebek között a lista kihirdetésének menetrendje. A sorrendet mindig novemberben hozzák nyilvánosságra, ez most a járvány miatt jó nyolc hónapot csúszott. A verseny szerevezői ezt azzal indokolták, hogy látni akarták, hogyan kezelik hosszabb távon a járvánnyal járó nehézségeket a légitársaságok. A zsűri normális körülmények között azt is vizsgálja, hogy a vállalatok milyen pénzügyi eredményeket érnek el, ezt a szempontot most a pandémia miatt nem vették figyelembe a lista összeállításakor. A flottaállomány kora, az utasok elégedettsége vagy a termékkínálat azonban továbbra is mérvadó volt.

Idén a Qatar Airways végzett az élen, megelőzve a tavalyi (egyébként már hatszoros) győztest, az Air New Zealandot. A helycserében döntő tényező volt a Quatar Airways világjárványra adott válasza. A harmadik helyet a Singapore Airline szerezte meg, írja a CNN Travel.

A fapados repülőtársaságok közül Európa legjobbja az EasyJet, Ázsiáé a Jetstar, Amerikáé pedig a Southwest diszkont-légitársaság.

A 20 legjobb légitársaság az AirlineRatings.com összeállítása alapján:

1. Qatar Airways

2. Air New Zealand

3. Singapore Airlines

4. Qantas

5. Emirates

6. Cathay Pacific

7. Virgin Atlantic

8. United Airlines

9. EVA Air

10. British Airways

11. Lufthansa

12. ANA

13. Finnair

14. Japan Air Lines

15. KLM

16. Hawaiian Airlines

17. Alaska Airlines

18. Virgin Australia

19. Delta Air Lines

20. Etihad Airways


The Conversation

Ne hagyd ki!