A Fox Business Network értesülései szerint 13 éve nem mutatkozott akkora kereslet a hajókra, mint idén.


Az Egyesült Államok hajózási iparágának eladásai tavaly kilenc százalékkal nőttek 2019-hez képest, így a gyártók és a forgalmazók összesen 47 milliárd dolláros forgalmat könyvelhettek el. A pandémia alatt rengetegen átgondolták az életüket, sokan úgy döntöttek, ideje venni egy hajót. Az átalakult igények hatására az iparág eladásai az elmúlt bő hét hónapban 30 százalékkal nőttek. A National Marine Manufacturers Association (NMMA) tájékoztatása szerint az óriási kereslet azoknak a vásárlóknak köszönhető, akik eddig még soha életükben nem birtokoltak tengeri járművet.

Az NMMA elnöke, Frank Hugelmeyer úgy véli, a csúcsidőben tapasztalt keresletnövekedés az év hátralevő részében is ki fog tartani. Ahogy fogalmazott, az emberek átértékelték a minőségi időtöltés fogalmát, és egyre többen látják meg a fantáziát a hajózásban.

Szárnyal az üzletág

Az NMMA adatai szerint 2020-ban 415 ezer hajót értékesítettek olyan vásárlóknak, akik korábban soha nem rendelkeztek tengeri járművel. Az is kiderült, hogy a vásárlók átlagéletkora is csökkent, illetve több nő érdeklődik a hajók világa iránt, mint férfi. Az új hajók mellett a használt járművek és a kölcsönzők is reneszánszukat élik.

Az óriási kereslet, az akadozó ellátási lánc és az alkatrészek és késztermékek hiányos utánpótlása viszont komoly áremelkedéseket eredményezett az iparágban. Várhatóan ez a tendencia is folytatódni fog.

Ettől függetlenül az újgenerációs hajóskapitányok 94 százaléka úgy nyilatkozott, nem tervezi elhagyni a hajózás világát.

A gazdagokat is megviseli a bezártság

Az iparág virágzásából a szuperjachtok sem maradtak ki. A luxus életvitellel foglalkozó Boat International magazin szerint a luxusjachtok piaca még soha nem látott az ideihez mérhető keresletnövekedést.. Idén, alig 5 hónap alatt több mint 1,3 milliárd dollárt költöttek szuperjachtokra szerte a világon.

A magazin főszerkesztője szerint a vásárlási hullám tavaly nyáron kezdődött. A jelenség hátterében az olyan szupergazdagok állnak, akik a vírus és az utazási korlátozások elől a nyílt vizekre „menekültek". Hozzátette, ezek az emberek javarészt tisztességes úton gazdagodtak meg, és rengeteget adományoznak rászorulóknak. Persze egy-két oligarcha is van közöttük, de a köztudatban elő kép alapjaiban véve téves. A szuperjachtok 50 százalékát az USA-ban értékesítették, ahol a partmenti hajózásra nem vonatkoznak az utazási korlátozások. Érdemes megjegyezni, hogy a megnövekedett igények pozitív hatást gyakoroltak a hajóépítési és az idegenforgalmi szektorokra. Ezekből például Németország és a karib-tengeri térség rengeteget profitált.

The Conversation

Friss

Forrás: en.wikipedia.org

Feltámasztani a kihalt mamutot? Pénz éppen van rá

A génszerkesztéssel és biotudománnyal foglalkozó Colossal vállalat 15 millió dolláros, átszámítva közel 4,5 milliárd forintos befektetéshez jutott. A frissen bevont tőkét arra fogja használni, hogy feltámassza a több mint 10 ezer éve kihalt gyapjas mamutot.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Olga Guryanova on Unsplash

Az orvosi kamara figyelmeztette a rendőrséget a bilincs ügyében

Egyetértenek a korrupció felszámolásával, de az orvosok bilincses megszégyenítését feleslegesnek gondolják. Illetve a vesztegetők elleni fellépés is kaphatna nagyobb nyilvánosságot.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Elég lesz a normális megélhetéshez a 200 ezres minimálbér? Számoljunk!

A KSH felmérése alapján valamivel több kellene a normális megélhetéshez a magyarok szerint, mint amennyi nettó marad a megemelt minimálbérből. Mutatjuk, hogy mennyivel több.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!