Hiába drágul minden, a Nespresso nemet mondott az áremelésre

A legtöbb gyártó és viszonteladó nem tud (vagy nem akar) megbirkózni a dráguló nyersanyagokkal. Sokuk a vásárlókra hárítja a megnövekedett költségeket. A Nespresso máshogyan gondolkodik-írja a Reuters.


Az elmúlt évben rengeteg üzletág hatalmas keresletnövekedéssel találta szembe magát. Ezzel párhuzamosan a termelők nem tudnak kellő mennyiségű alapanyagot előállítani, ráadásul még a szállítmányozás is akadozik. A megnövekedett kereslet a hiányos kínálattal társulva dráguláshoz vezetett, ami szinte egyetlen üzletágat sem került el. A profit megőrzése érdekében a legtöbb cég a vásárlókra hárította a többletköltségeket.

A Nespresso tartja a frontot

A kávéipar különösen nagy kihívások előtt áll. A világ legnagyobb kávéexportőrét, Brazíliát óriási aszály sújtja. A Nespresso-hoz hasonló cégek azon versenyeznek, hogy minél több kávéhoz jussanak a hiányos utánpótlásból. Ennek érdekében egyre nagyobb összegeket hagynak a termelőknél, hogy bebiztosítsák magukat. Így nem csoda, ha kedvenc kávéink drágábban kerülnek fel a bevásárlóközpontok polcaira.

A Nespresso észak-amerikai vezérigazgatója, Alfonso Gonzales Loeschen biztosította a márka híveit, hogy a cég egyelőre semmilyen áremelést nem tervez. Kijelentését azzal indokolta, hogy a válallat vezetése nem akar elhamarkodott döntéseket hozni. Arra számít, hogy az áremelkedések csupán átmenetiek. Hozzátette, folyamatosan vizsgálják a piaci trendeket, és ha az áremelkedés huzamosabb ideig érezhető lesz, akkor előbb-utóbb a Nespresso is arra kényszerül, hogy drágábban adja a termékeit. Amíg ez nem következik be, a cég a vásárlók védelme érdekében kisebb haszonkulccsal működik.

Átalakult piaci igények

A Nespresso eladásai 20 százalékos növekedést produkáltak a pandémia alatt. Fontos azonban megjegyezni, hogy cég bevételei jelentős részét a vállalati értékesítésből szerzi. A vezérigazgató szerint a partnercégek alkalmazottainak csupán 20 százaléka tért vissza az irodai munkavégzésre. Ennek okán az említett cégek egyelőre nagyon kevés kávét rendelnek a Nespresso-tól. Loeschen úgy véli, hogy a vállalati igények legjobb esetben is csak jövőre érhetik el a pandémia előtti szinteket.

Megemlítette, hogy egyre több munkáltató a hibrid munkarendben látja a jövőt, ami a vállalat előtt újabb piaci területeket nyitott meg. Egyes cégek kávécsomagokkal kedveskedtek a távmunkában dolgozó alkalmazottaknak, amelyek kiszállítását a Nespresso-ra bízták. Ez valamilyen szinten korrigálta a vállalati értékesítés kieséseit. Loeschen szerint a jövőben egyre több ehhez hasonló rendelést teljesít majd a cég. A Nespresso tavalyi bevételei meghaladták az 5,9 milliárd svájci frankot (átszámítva körülbelül 1888 milliárd forint). A Nespressót birtokló Nestlé 84,34 milliárd svájci frankot zsebelt be.

Ne hagyd ki!