Digitalizáció a gyakorlatban (x)

Írta: Schilling Tamás - Készült: 2018. október 31.

Digitalizációra szükség van. Ezt az unalomig ismételt mondatot hallja minden cégvezető. De ritkán kapnak gyakorlati tanácsokat vagy legalább támpontot, mibe is kezdjenek. Pedig a továbblépés nélkül könnyen le lehet maradni. A T-Systems partnerei viszont teljes csomagot kapnak, hogy modern vállalkozást építhessenek.




 „A mi iparágunk nemcsak bevezette, sokszor generálta is az új fejlesztéseket” – mondja a vendéglátásról Zsidai Roy, a Zsidai cégcsoport vezetője. „Gondoljunk csak arra, hogy a szintén ehhez a szektorhoz tartozó repülőjegy-vásárlás milyen hamar bevezette az online foglalási rendszert.” A sikeres hazai kkv-k egyik képviselője hozzáteszi, hogy ma már a vendéglátás és turizmus elképzelhetetlen a digitalizáció nélkül. Az ő cégcsoportjuknál is bevezettek az elmúlt néhány évben – többek között – egy új foglalási rendszert, valamint a munkaerő-menedzsmentet is digitalizálták. Folyamatban van az ügyviteli rendszer megújítása is. Többek között ez a számlák könyvelését is megkönnyíti majd. Ugyanis olyan rendszeren dolgoznak, ahol a szkennelt számlák, blokkok – vevőktől, szállítóktól –  automatikusan a megfelelő helyre kerülnek.

Fejlődni kell
„Ma már nem választás kérdése a digitalizáció, fejlődni, fejleszteni kell” – állítja Zsidai Roy. „A munkaerőköltség drasztikus emelkedése is ebbe az irányba terel minden iparágat. Ami algoritmizálható, azt automatizálni kell. Gyakran emlegetik, hogy a magyar cégek nem elég hatékonyak és ezt sokszor az alkalmazottak számlájára írják. Pedig nem erről van szó, egyszerűen nincs eléggé gépesítve ez a szektor.”

A cégvezető hozzáteszi, hogy minden ilyen fejlesztés megtérül, mert nem olyan több tízmilliós fejlesztésekről van szó, mint egy multinacionális cég esetében. Egyszerűbb, sőt olykor „dobozos” termékeket is tudnak használni a kis- és középvállalatok. A T-Systems többek között az adatpark- és szervermegoldásokat, cégre szabható CRM rendszert, valamint üzleti szoftverszolgáltatásokat kínál partnereinek.

Mire lenne szükség?
A T-Systems megbízásából készített idei felmérés pontosan tükrözi a Zsidai Roy által felvetett problémákat, valamint azt is, hogy mennyire szükséges a szektornak a szemléletváltás. A kutatás egyik fontos megállapítása az, hogy a vállalatvezetők a digitalizációt az üzlet- és ügyfélszerzéshez képest sokadrangú kérdésnek tartják. De fontosság tekintetében hátra sorolódik az ügyfélélmény javítása és a termékfejlesztés is.

Csak minden negyedik vállalkozás költött az elmúlt egy évben informatikai fejlesztésre. Többségük például idegenkedik az adatközpontból szolgáltatásként igénybe vett szoftverek használatától, ehelyett jobban bízik a saját eszközeire telepített programokban. Biztonsági mentéseket csak a cégek fele használ, ehhez adatközponti szolgáltatást is igénybe vesz 46 százalékuk. További hasonló szolgáltatást ugyanakkor csak elvétve említenek a megkérdezettek. Online tárhellyel a vállalkozásoknak mindössze 18 százaléka rendelkezik. Még a 20 vagy annál több embert foglalkoztató cégeknek is csak a 22 százaléka számolt be erről.

Online ügyfélszolgálattal, chates elérhetőséggel hatból egy vállalkozás rendelkezik. A kisvállalkozások negyede, de még a nagyobbaknak is csak a fele végzett online beszerzést az elmúlt egy évben. Hétből csak egy vállalkozás tartaná hasznosnak vállalata szempontjából az elektronikus beszerzés bevezetését, de még ők sem fizetnének ezért havi díjat. Céges honlapja minden második vállalkozásnak van, és csak kevesen (23%) gondolják azt, hogy ennek alternatívája lehetne egy Facebook-oldal. A kkv-k számára – fókuszáljanak bármely szektorra – elkerülhetetlenek lesznek a digitalizációval kapcsolatos beruházások: az ügyfél­élmény javításában, az ügyfélkiszolgálásban vagy a saját üzletmenet hatékonyabbá tétele kapcsán tett legkisebb lépés is komoly versenyelőnyhöz juttatja őket.  (x)




Árfolyamok

EUR: 321.62CHF: 281.59USD: 283.62
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12