5 tipp az irodai spórolásra

Írta: Haszon - Készült: 2010. április 12.

A cég napi működése, az iroda fenntartása többnyire drága mulatság. Tippjeink segítenek megfogni a költségeket.


1. Tárgyalja újra!

Amint azt a Haszon ingatlanmutatója hónapok óta jelzi, nagy mértékben csökkennek az irodabérleti díjak a fővárosban és az ország nagyobb városaiban. Ugyanez igaz a lakásirodákra is: a kiadó lakóingatlanok szintén alacsonyabb havi díjért találnak gazdára. Mindezt az irodák bérlői is látják, csakúgy, mint a negyedévente növekvő kihasználatlansági rátát. Nem véletlen tehát, hogy a tavalyi irodabérleti ügyletek jelentős hányadát a bérletek újratárgyalása, a szerződés újrakötése jelentette ? valódi költözés nélkül. Önnek is érdemes így tennie: a háztulajdonosok érzik a piaci helyzetet, ezért hajlandók áralkura a bérlő megtartása érdekében.

2. Fénymásolás helyett nyomtatás

Fölösleges fénymásolni, amikor nyomtatni olcsóbb. Különösen igaz ez nagyobb példányszámú nyomtatványokra. A másolás költsége ma már laponként 8?10 forintot is elérhet (papír, festék), míg a nyomtatás ennek csupán a fele. Az észrevétlen pénznyelők a formanyomtatványok, szórólapok, értesítők, amelyekről azt gondoljuk, hogy keveset használunk fel belőlük. De ha hetente csak néhány tucatot készítünk, az évi több ezer példány már valóban tetemes különbséget okoz. És ha már nyomtatunk, ne feledjük: a papírnak két oldala van. Ha nem bizalmas jellegű az irat, nyugodtan használjuk az üres oldalát is!

3. Teljes nyomtatómegoldás

A mindennapi üzletmenet alapját napjainkban is a dokumentumok nyomtatása és másolása képezi, amelyre a vállalatok bevételük 1 és 3 százalék közötti részét költik ? áll a nyomtatási szolgáltatásokat nyújtó Ricoh felmérésében. Csupán a nyomtatás kontrolljának fejlesztésével akár 10?30 százalék megtakarítás mutatható fel ezen a területen, amely az elhúzódó gazdasági válság idején hatékony megoldás a költségek kézben tartására. A menedzselt nyomtatási megoldások lényege, hogy a vállalatnál a dokumentum előállítási, kezelési folyamatait egy külső szolgáltató optimalizálja, olyan adott célok szerint, mint a költségcsökkentés, valamint a hatékonyság és a termelékenység javítása.

4. Konkrét terv és megtérülés

A felmérést követően nyilvánvalóvá válik, miként javíthatja az üzemeltetés hatékonyságát, a termelékenységet, valamint a költséghatékonyságot. A megtakarítások realizálásához azonban szükség van kivitelezési tervre, térképekre, amelyek részletesen tartalmazzák a javasolt eszközöket, azok elhelyezkedését az irodában, a szolgáltatási szint követelményeket ? és nem utolsósorban a fenntarthatósági tanulmányt. A projektet kizárólag ilyen komplett előterjesztés esetén lehet jóváhagyni, illetve tartós szolgáltatási szerződést kötni.

5. Vásároljon csomagban

Fontos, hogy tudjuk, mennyit költünk irodaszerekre! Nem arról van szó, amit a legtöbb céges nyilvántartásban láthat, vagyis egy ?irodaszer? jelzésű sort egy táblázatban. Részletekre kell bontani, hogy hónapról hónapra mennyi megy el papírra, tollakra, dossziékra és hasonlókra. Egy amerikai tanácsadó példát is hoz: egy kis cég tulajdonosa hetente járt az írószerellátóba nyomtatópapírért. Amint elkészítette a kimutatást, rájött, mennyi papír fogy havonta. Ezután csak hó elején ment az üzletbe és a nagy tételű vásárlásra mennyiségi kedvezményt kapott.




Árfolyamok

EUR: 0CHF: 0USD: 0
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Hírlevél feliratkozás
10 dolog, amit tudnia kell
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12