Cégek a digitalizáció lépcsőfokain – Ön melyik szinten áll?

Írta: Schilling Tamás - Készült: 2018. június 07.

A kis- és középvállalkozások kedvenc teljesítményfokozó szerét digitalizációnak hívják. Ez annál hatásosabb, minél ügyesebben sikerül beépíteni a működésbe. Ehhez azonban nem árt tudni, honnan indulunk - ebben segít a Microsoft Magyarország online kérdőíve.


A digitális transzformáció nem lesz, hanem megkerülhetetlenül van, amelyet érdemes tudatos tervezéssel a saját oldalunkra állítani. Fontos azonban, hogy közben ne essünk abba a tévhitbe, hogy csupán az évszázad informatikai beruházásáról van szó: a folyamatban a technológiai jellegzetességek és a humánfaktor, vállalati kultúra legalább olyan fontos.

A Microsoft nemzetközi kutatása szerint a magyarországi alkalmazottak 16,2 százaléka ítéli meg úgy, hogy fejlett vállalati kultúrában dolgozik, 17,8 százalékuk pedig egyenesen erős digitális kultúrával rendelkezőnek tartja munkaadóját. Az európai átlaggal összhangban lévő adatok azért jelentősek, mert a technológia önmagában kevés: többletteljesítményre kizárólag akkor számíthatunk, ha a vállalat engedi, hogy működését áthassa a digitalizáció. Szintén nem elég pusztán hozzáférést adni az alkalmazottaknak az új eszközök használatára, motiválni kell őket, hogy valóban éljenek a lehetőségekkel. A kutatás szerint az innováció a legnagyobb hatást a munkatársak autonómiával és felhatalmazással felruházó szervezetekre gyakorolja.

Azzal sem árt persze tisztában lenni, hova szeretnénk eljutni, ahogyan az sem mellékes, honnan indulunk. A tájékozódásban a Microsoft Digitális Fejlettségi Index (MDFI) lehet a segítségünkre. A mutató alapján reális képet kaphatunk arról, hol állunk jelenleg a digitalizációban. Ha pedig elhelyeztük magunkat a digitális térképen, hozzáláthatunk az alapozáshoz, majd a részterületek digitalizációjához, célszerűen „felfegyverezve” a kapcsolattartást az ügyfelekkel, a belső kommunikációt, a tervszerű működést, az adatbiztonságot vagy a közösségi média üzleti célú, hatékony használatát.

A digitális érettség nem csupán mérhető, hanem fejleszthető is: ehhez gyakorlati iránymutatást kapunk a Microsoft Magyarország online kérdőívének kitöltésével. Olyan alapvetésekkel lehetünk gazdagabbak például, hogyan javíthatja a biztonságos távoli munkavégzés az ügyfelek elégedettségét és a munkatársak elkötelezettségét, vagy milyen csapatmunkamegoldások támogatják a hatékony információáramlást, a projektek kézben tarthatóságát. A cégek abban is segítséget kapnak, mire kell a leginkább ügyelni az ügyféladatok biztonságos, a GDPR szabályozással még inkább kritikussá vált kezelésében és tárolásában. Esetleg abban, miért és hogyan érdemes összekapcsolni a begyűjtött adatokat egy ügyfélkapcsolati (CRM) rendszerrel annak érdekében, hogy ne menjünk el a kínálkozó keresztértékesítési és upsell lehetőségek mellett sem.




Árfolyamok

EUR: 324.53CHF: 281.03USD: 278.11
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12