Mosodabiznisz: szinte önműködő befektetés

Írta: Schilling Tamás - Készült: 2019. szeptember 09.

A Bubbles a legnagyobb hazai önkiszolgáló mosoda­hálózat 30 saját üzlettel és 14 franchise­partnerrel. Főleg az amerikai filmekből ismerhetünk hasonlót (bár osztrák tömbházakban is akad). Ahol nincs saját mosó- és szárítógép a lakásban, vagy az túl kis kapacitású, ott különösen praktikus.


Ám ahogyan az alapítók fogalmaznak, a Bubbles nem az otthoni mosás konkurenciája, hanem annak kiegészítése. Egyelőre. Céljuk, hogy középtávon a lakosság jelentős része felismerje: mosodában jobb minőségben és gyorsabban tudja elvégezni a textiljei tisztítását. Nagy méretű mosó- és szárítógépeikkel bő 1 óra alatt akár több zsáknyi ruhát vagy más terjedelmes textilt (pl. takaró, paplan, matrachuzat, párna) tud a vásárló kimosni és megszárítani. Mindezt személyzet nélkül üzemeltetik.
„A jó helyek nagyon fogyóban vannak” – mondja Ceglédi Csongor, a cég vezérigazgatója. „Persze még mindig keresünk új partnereket, az ország még 30–40 mosodát elbírna most, sőt ez a szám jelentősen nőhet 2025–2030-ra.” A Bubbles ott javasolja ilyen mosoda nyitását, ahol a lakosság száma 20 ezer fölött van, de ez sem kőbe vésett szabály. Van rá példa, hogy egy kisebb város is eltart egy Bubblest, például az olyan üdülőhelyeken, ahol a szállás­adók jól ki tudják használni a mosodát. Ha üzletileg indokolt, a partner is ajánlhat lokációt.


Egy üzlet megnyitása a tapasztalatok alapján 20–24 millió forintos beruházás, ennek fele a géppark. Mindez 3–5 év alatt térül meg. Az üzlethelyiségnek jól látható, üveges portálú, 80 m²-es terem szükséges. (A beruházásban nincs benne az üzlet havi díja, az már a partner havi operatív költsége, részben ettől is függ a megtérülés.)  
A fenti beruházási összeg egy becslés, mert az üzlet kialakítása során sok olyan tényező adódhat, ami speciális megoldást igényel. De lehetnek olyan üzletek is, ahol sok költséget meg lehet takarítani – vagy a bérbeadóval megegyezni abban, hogy a fejlesztés egy része „lelakható”. Mindezért egy gyakorlatilag önműködő vállalkozást kap a partner, csak a takarítást, vegyszerfeltöltést és pénzkezelést kell intézni, nincs személyzet, minden önműködő. Persze a felfuttatásban nagy szerepe van az átvevőnek is.

Óriási növekedés

2019-ben robbanásszerűen bővül a Bubbles magyarországi hálózata. Ez év elején 8 franchise-üzlettel nyitották az esztendőt, és az idei első 8 hónapban 15 új franchise-szerződést kötöttek. De mi történt? A vállalat vezérigazgatója szerint egy ilyen növekedés elérésének a „képlete” két, látszólag egyszerű elemből áll. Az egyik a vonzó és eladható koncepció vagy rendszer, amire az adott piaci környezetben igény van. A másik az ember, aki ezt el tudja adni, illetve hozzá tudja tenni azt a víziót, lelkesedést, hitet, amit a franchise-tulajdonosa megálmodott és megvalósított.
A koncepció az évek alatt nem változott lényegesen, de finomodott, tökélesedett. Továbbra is alkalmazott nélküli operáció, és egy olyan szolgáltatást nyújt a vásárlók részére, ami nem elérhető széles körben a piacon. De mindenki számára releváns, bárkinek, aki háztartást vezet és mos – nemcsak a hétköznapi ruháit, de mindenféle egyéb textilt. A Bubbles szerint ők nem az otthoni mosás konkurenciája, hanem annak kiegészítése – egyelőre.
Az évről évre növekvő üzletszám, a lefedett városok számának növekedése és a forgalom tartós emelkedése a Bubbles víziójának helyességét igazolja. Azért is lehetünk bizakodóak, hogy a vállalat eléri a célját, mert ezt a hagyományosnak mondható szolgáltatást olyan modern IT-háttérrel szolgálja ki, ami igazán megfelel a mai igényeknek. Talán kicsit többet is nyújt, mint amit elvárhatunk egy önkiszolgáló mosodától. Az üzlet távolról vezérelhető, minden technikai informá­ciót elektronikusan elér az üzemeltető. Rugalmas árazási rendszer biztosítja azt, hogy az ügyfeleket különböző akciókkal, kuponokkal vagy akár állandó kedvezménnyel jutalmazzák. A vásárlói oldalról időpont foglalható, saját fiókunk lehet, ahol egyenleget töltünk fel, ha számlát szeretnénk, saját magunk le tudjuk tölteni a Bubbles erre kialakított oldalán – és mindezeket akár a cég applikációján megtehetjük.
A fent említett másik „elem” az ember, aki ezt jól el tudja adni. A vállalat ez év elején rátalált arra a kollégájára, aki át tudja adni a márka értékeit, előnyeit és az üzleti lehetőséget úgy, ahogy arra egy döntés előtt álló befektetőnek szüksége van ahhoz, hogy belevágjon élete talán egyik legjobb üzleti döntésébe.
A hálózat különösen büszke arra, hogy partnereinek nagy része az első mosoda elindítása után szerződik a másodikra vagy akár a harmadikra is.




Árfolyamok

EUR: 330.39CHF: 300.49USD: 295.89
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, hasznos információkról!
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12