Hogyan nyerjük el mások bizalmát?

Írta: Haszon

Az üzletben kevés dolog fontosabb, mint a bizalom. Mégis éppen ennek a megrendülése okozta a válságot, és a mai napig jelen van a bizalmatlanság. Hogyan lehetünk úrrá rajta, miképp látszhat rajtunk az őszinteség?


 

Ha a lehetséges vásárlók nem bíznak a termékedben, az üzlet sohasem áll lábra. És nem csak őket kell meggyőzni: beszállítókat, gyártókat, bárkit, akivel céged együtt dolgozik.

Ez nem a legkönnyebb feladat, főként nem kezdetben. Ismeretlen márkával más technikát kell alkalmazni.

Elsőször is meg kell mutatni, hogy különbözünk a konkurenciától. Ezt akkor tanultam meg, amikor új előadókat kergettünk a Virgin Records kiadóhoz. Amikor a Rolling Stones kiadót keresett, meg kellett győznünk őket arról, hogy a Virgin a nekik való. Akkor tudtam, hogy jó úton járok, amikor Mick Jagger azt mondta: én jobban hasonlítók rájuk, mint a többi „öltönyös”, aki udvarol nekik. Ez jól mutatja, hogyan közelítek az üzlethez. Nem ígértem nagyokat és nem azt mondtam, amit hallani akarnak: őszintén beszéltem arról, kik vagyunk és mit tehetünk, ezért a művészek megbíztak bennünk.

Az őszinteség révén a zenészek inkább barátaink lettek, mint ügyfeleink. Amikor Janet Jacksont akartuk leszerződtetni, és nem úgy alakultak a dolgok, ahogy akartam, humorral sikerült meggyőznöm őt. Szerveztem egy utazást a Virgin hőlégballonjával és ott folytattuk a megbeszélést. Visszatérés közben azzal vicceltem, hogy nem engedem leszállni, amíg alá nem írja a szerződést. Nevetett, majd aláírt.

Ahogy más iparágakba vágtunk bele, a Virgin Records munkatársai is csatlakoztak, így a humor és őszinteség beépült a vállalat DNS-ébe. Ez a hozzáállás lett a névjegyünk, amikor felráztunk egy-egy szektort, ahol az ügyfelek rossz kiszolgáláshoz voltak szokva. Jóhiszeműségünk bárki számára nyilvánvaló volt.

Manapság, ha valaki Virgin cégekbe akar fektetni, azt láthatja, hogy jó vállalkozásokat működtetünk és FAIR hasznot érünk el. Ehhez az kell, hogy a cég kemény munkával lefektesse a hosszú távú sikerhez szükséges alapokat. Bármilyen cégről is van szó, meg kell határozni, miben különbözik a cégünk a többitől, majd e néhány egyszerű alapvetés mentén kell munkálkodnunk. Ezen alapokat ne veszítsük szem elől: a mi esetünkben az egyenes üzleti ajánlatok, kiemelkedő kiszolgálás és ügyfélszolgálat, valamint egy csipetnyi humor.

Emllett rugalmasnak kell maradnunk, helyet adva új fejlesztéseknek. Olyan ötleteket keressünk, amelyek továbbra is elválasztanak a versenytársaktól. Néha tegyünk váratlan dolgokat, hiszen mindenki szereti a kellemes meglepetést.

Amikor partnert és beszállítót akarsz meggyőzni arról, hogy együtt dolgozzatok, teljes erőből keresd a megoldásoat és kompromisszumokat, hogy lássák, mennyire komolyan is gondolod. 1997-ben, amikor Chris Evans rádiós műsorvezető otthagyta az állását, meg akartam őt szerezni a Virgin Radióhoz. Ügynöke azt mondta, hogy most indul New Yorkba, ezért csak a British Airways járatán tudok vele találkozni. Abban az időben a BA tiltólistán volt nálam, azok után, milyen piszkos eszközökkel igyekeztek tönkretenni a Virgin Atlanticot.

Ám amikor a Heathrow reptéren átsétáltam a megdöbbent British Airways-személyzet gyűrűjén, majd felszálltam a gépre, Chris azonnal megértette, mennyire komolyan gondolom az üzletet. (Később meg is vette tőlünk a Virgin Radiót.)

 

© 2012 Richard Branson   Distributed by The New York Times Syndicate




Árfolyamok

EUR: 323.52CHF: 286.9USD: 283.54
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12