Ez a kanapé hódíthatja meg a világot

Írta: Fülöp Norbert - Készült: 2017. október 26.

Sok vállalkozás küzd azzal a problémával, hogy nem tudja magát igazán megkülönböztetni a versenytársaktól. Sok a konkurens, nagyrészt mindenki ugyanazt csinálja, és a többség még csak nem is rossz. Mit tehet ilyenkor egy marketinges? Vagy nem is a marketingesen múlik a dolog?



Egy pár hete rendezett marketing konferencián, ahol kis és közepes vállalkozások tulajdonosai és marketingesei ültek többségében a hallgatóság soraiban, többen is nagyon hasonló kérdést tette fel az előadónak. A gondjuk az, hogy nem nagyon tudják megkülönböztetni magukat konkurenseiktől. Egyszerűen csak csinálják, amihez értenek, szakszerűen, korrekten és tisztességes haszonnal. Más kérdés persze, hogy néha már ez is egyedivé tesz egy vállalkozást Magyarországon. De van egy másik lehetőség is. Mégpedig az, hogy próbáljuk meg más szemszögből nézni a dolgokat, mégpedig a vevőink aspektusából, mert ebből néha nagy felismerések születnek.

Találtunk egy remek amerikai bútoros vállalkozást, ami megtette ezt, és kitalált valami egészen újat. Pedig a tömegbútorok piaca nehéz terep, ahol erős a kínai dömping, a tőkeerős nagyvállalatok mellett pedig lassan eltűnnek a kisebb vállalkozások. Persze úgy nem is lehet boldogulni, ha ugyanazt csináljuk, mint a nagyok, csak éppen kevésbé hatékonyan.

A Burrow cég nagyon egyszerű piaci igényre reagált: az emberek elfogadható árú, könnyen összeszerelhető és könnyen átalakítható bútorokat szeretnének. Az Ikea részben ugyanerre specializálódott, ám a nagyobb darabok összeszerelése nem is annyira egyszerű, az árak is egyre magasabbak, utólag pedig nincs lehetőség módosítani a bútorokon. A Burrow ráadásul egyetlen bútordarabra koncentrált, mégpedig a kanapéra.

Hogy mit tud ez a kanapé? Először is az interneten keresztül egyszerűen megrendelhető, mégpedig személyre szabva. Mindössze ki kell választani a színt, és hogy hány személyes legyen a bútor, végül pedig meg kell adnunk, hogy magas vagy kicsi oldalfalat szeretnénk rá. Lehet egyszemélyes fotel, vagy akár négyszemélyes kanapé, valójában ugyanazokból az elemekből áll mindegyik. A modulok összeállításához pedig még csak fogó vagy csavarhúzó sem kell. Ha pedig átrendezzük a szobánkat, akár bővíthetjük vagy éppen le is kicsinyíthetjük az ágyunkat, vagy ha éppen ahhoz van kedvünk, veszünk még hozzá kartámaszokat, és a kanapénkat több fotelra dobjuk szét.

A Burrow felismerte, hogy a fiatalok azokat a dolgokat szeretik, amelyek nem kötik meg a kezüket, amelyeket kedvük szerint alakíthatnak. Végre egy bútor, ami alkalmazkodik hozzájuk. Ráadásul van benne USB töltő, a kanapé anyagaga vegyszermentes, és akár a vörösbor is könnyen kijön a kárpitból. Az árképzés is világos és nagyon egyszerű: az egyszemélyes 550 dollár, a kétszemélyes 750 dollár, a háromszemélyes 950 dollár, míg a négyszemélyes 1150 dollárba kerül, a szín és a karfa pedig nem változtat az áron.

A szállítás is nagyon egyszerű, az elemek egyetlen ember számára is könnyen megemelhető, egységes csomagokban érkeznek. Az összeszerelés is gyerekjáték, és egyetlen ember is elég hozzá, egyedül ahhoz érdemes segítséget kérni, hogy végül talpra állítsuk az elkészült bútort.

 

A Burrow egyszerű ötletéből mára sikersztori lett, és ma már inkább az a kérdés, hogy ki tudják-e elégíteni az igényeket. A történet jól mutatja, hogy egy régi iparágban, telített piacon is lehet újat alkotni, ha van hozzá fantázia. Szolgáljon ez inspirációként minden csüggedt magyar vállalkozó számára. És érdemes elgondolkodni azon is, hogy egy hasonló bútorcsaládot nem lehetne-e akár idehaza is megtervezni, kivitelezni. Mert a bútorok szállítása a tengerentúlról aligha lenne kifizetődő.

Végül egy rövid videó a kanapé összeszereléséről

 




Árfolyamok

EUR: 330.95CHF: 300.98USD: 297.4
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, hasznos információkról!
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12