Az Ön cége felkészült 2013-ra?

Írta: Haszon - Készült: 2012. december 12.

Sok vezető jól ismeri az üzleti tervezésben rejlő értékeket, azt, hogy a célmeghatározás milyen mértékben segít helyes irányban tartani a vállalkozást. Egy küszködő gazdaságban igen összetett és nehéz feladat kitalálni, hogy pontosan melyik ez az irány. Egy nemzetközi felmérés szerint a kis- és középvállalkozások több mint 80 százaléka nem tartja számon az üzleti célokat. A tervezés és a teljesülés utókövetése elsősorban azért fontos, mert így időben láthatóak azok az akadályok vagy versenyhelyzetek, amelyeket meg kell oldani a siker érdekében – mondja Kohl Zsuzsa minőségirányítási szakértő.


 

HATÁROZZA MEG HOSSZÚ TÁVÚ CÉLJAIT!

Függetlenül attól, hogy milyen hosszú távú céljai vannak, érdemes gondolni arra, hogy ezek gyorsan megváltozhatnak. A gazdasági és egyéb változások arra kényszeríti a vezetőket, hogy a célokat folyamatosan átértékeljék, napjainkban már nem évente, hanem negyedévente.

A cég küldetése, filozófiája profit, szolgáltatás, társadalmi és fejlődési célkitűzésekre épül. A profit elérése mellett a tevékenység és a minőség javításához kapcsolódó ügyfél elégedettség, az ügyfelek megtartása, illetve a számukra elérhető maximális haszon megteremtése is fontos törekvés. A minőség tervezése és megvalósítása napjainkban az ügyfelekért folytatott harc fontos eszköze.

 

HOGYAN LESZ A TÁVLATBÓL NAPI SZINTŰ TEVÉKENYSÉG?

Talán a legfontosabb eleme a rövid távú célok megfogalmazásának az, hogy azok egyezzenek a hosszú távú célokkal. Ennek egyszerű módja, ha a távlati törekvéseket rövid távú, SMART célokra bontja le és fogalmazza meg: specifikus, mérhető, cselekvésre ösztönző, reális és időben behatárolt. Annak érdekében, hogy megvalósíthatóak legyenek a célok konkrétnak, részletesnek, mérhetőnek kell lenniük. A szükséges teendők, erőforrások és az idő ésszerűen illeszkedjen a megvalósítás során.

A hosszú távú célok, kisebb célokra lebontva jobban realizálhatók. Például, ha azt szeretné, hogy az eladás évente 24 százalékkal növekedjen, meghatározható, hogy ez havi szinten hány új ügyfelet jelent? A rövid távú célkitűzések sokkal szűkebb idővonalon mozognak. Az eladások 24 százalékos növekedése éves vonatkozásban nagy szám, így kevésbé megfogható, de a havi 2 százalék teljesen reális lehet.

 

MUNKATÁRSAK BEVONÁSA

Ha van egy világos jövőkép, amely megmutatja, hogy a vállalkozás hova szeretne eljutni, az már fél siker. Ugyanakkor az is fontos, hogy a dolgozók motiváltak legyenek és segítsék a céget a célok elérésében. Nagyon fontos, hogy az alkalmazottak ismerjék a célokat, hogy úgy érezzék, részük van a cég eredményességében. A munkatársak bevonásával mindenki ugyanazon az oldalon áll, ezzel még inkább biztosított a cél teljesülése, mégpedig nem kötelező módon, hanem belső motivációval.

SZERVEZÉS ÉS UTÓKÖVETÉS

 

Az igazság az, hogy a célok megvalósítása és a vállalkozás fejlesztése sokkal több, mint néhány célkitűzés. Nagyon sok apró dolog adódik nap, mint nap, ami elvonhatja a figyelmet a fókuszról. Ezért van értelme annak, hogy a célokat valós időben kezeljük. Mindez biztosítható rendszeres nyomon követéssel és ha szükséges, további intézkedésekkel.

 

ELISMERÉS

Gyakran figyelmen kívül hagyott lépés, hogy jutalmazza azokat a munkatársakat, akik valóban dolgoztak a célokért. Ez nem feltétlenül pénzügyi ösztönzést jelent. Sokszor nagyobb hatása van egyszerűen csak megköszönni és elismerni, hogy minden rendben van. Így elérhető, hogy a motiváció a következő években is lendületben maradjon.




Árfolyamok

EUR: 312.6CHF: 268.4USD: 266.52
 

Legnépszerűbb cikkek

A fluktuáció megbénítja a vállalatokat. Különösen munkaerőhiány idején a cég létét veszélyezteti. Mi okozza a nem kívánt távozásokat? Hogyan reagáljon erre a vezető? Erre is válaszolt saját tapasztalatai alapján Csikós-Nagy Katalin, a HR Ev...
Tovább >>