A tesztben ez a hat modell vett részt: VW ID.3, Tesla Model Y, Kia EV6, Volvo EX40, BYD Seal, Nio EL6. Minden autó fokozatos figyelmeztetésekkel dolgozik: először vizuális jelzés jelenik meg, majd szöveges üzenet vagy narancssárga akkumulátorszimbólum. A figyelmeztetések időzítése változó: míg a Kia már 21 százaléknál jelzett, a Volvo csak 7 százaléknál. Ahogy a töltöttség csökken, az autók hangjelzésekkel és teljesítménycsökkenéssel is figyelmeztetnek.
 

A tesztelt járművek egyike sem állt le rögtön nulla százaléknál. Mindegyik rendelkezett egy vésztartalékkal, amellyel még 15–20 kilométer tehető meg – de csökkentett teljesítménnyel. Az ADAC ugyanakkor óva int: erre a tartalékra nem szabad számítani, különösen téli időszakban vagy elhasználódott akkumulátoroknál, amikor a tartalék jóval kisebb, vagy akár teljesen eltűnhet - íja a HVG.

A hatótávok is látványosan javultak: míg tíz éve átlagosan alig 150 kilométert bírtak az elektromos autók, 2024-re az ADAC tesztjeiben már 425 kilométer lett az átlag.
 

Új csúcs egyetlen töltéssel az elektromos SUV-ok között

Egy hónappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy a Polestar 3 új Guinness-rekordot állított fel: egyetlen töltéssel 935,44 kilométert ment, ezzel a leghosszabb távot teljesítette az elektromos SUV-kategóriában. A frissen bemutatott Long Range Single Motor változatot 22 óra 57 percen át hajtották, esővel és vegyes időjárással fűszerezve Nagy-Britannia közútjain. Az átlagsebesség így 40,78 km/h-ra jön ki.

Az autó 12,1 kWh-s fogyasztást hozott 100 kilométeren, és a WLTP-s 706 kilométeres hatótávját bőven túlszárnyalta. Sőt, a már nullát mutató akkumulátorral is még 12,8 kilométert is meg tudott tenni, mielőtt teljesen feladta a harcot.