Hatalmas érdeklődés övezi a Volkswagen-csoport kizárólag a kínai piacra szánt új elektromos márkáját, az úgynevezett AUDI-t. A nemzetközi Audi névhez hasonló, ám csupa nagybetűs brand első modellje, az E5 Sportback augusztus közepi előrendelési rajtját követően mindössze 30 perc alatt több mint tízezer megrendelést gyűjtött be – írja a Vezess.hu.

Bár ez a szám impozáns, az előfoglalásokhoz nem kapcsolódik előlegfizetési kötelezettség, így sokan - akár még a kiszállítás előtt - lemondhatják a rendelést.
 

Többféle hajtáslánc, kínai beltérre hajazó kialakítás

Az E5 Sportback mindenesetre igazán vonzó ajánlattal érkezik. A belépőmodell ára 235 900 jüan, ami alig 11 millió forintnak felel meg, ezért cserébe 76 kWh-s akkumulátort, 299 lóerős teljesítményt és 618 kilométeres hatótávot kínál az autó.

Több hajtáslánc közül választhatnak a vásárlók: a csúcsverzió két elektromotorral 787 lóerőt ad le, 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, 100 kWh-s akkumulátorral 647 kilométert képes megtenni. Ennek ára 319 900 jüan, vagyis körülbelül 15 millió forint.

A beltér a kínai elektromos autók világát idézi: 59 colos, az egész műszerfalon végigfutó kijelző, prémium bőrkárpit, Alcantara felületek és vezeték nélküli töltési lehetőség várja a vásárlókat. 

Nagy kérdés persze, hogy a lelkesedés valódi eladásokká alakul-e a következő hónapokban.
 

Kizárólag kínai fiataloknak szánják

Az E5 Sportback típus egyébként kizárólag Kínában lesz elérhető, fő célcsoportjának pedig a fiatal kínai vásárlók tekintendők. Nem véletlen, hogy a belső tér egy 27 colos ívelt kijelzővel, Snapdragon 8295 processzorral működő AUDI OS rendszerrel, AI-alapú asszisztenssel és illatszóróval és hangulatvilágítással várja az utasokat.

A vezetéstámogató rendszer 29 különböző szenzorból áll, köztük lidar és radar is található, amely a kínai forgalmi viszonyok - rengeteg robogó, gyalogos, stb. - kihívásaira reagál.

2026-ban és 2027-ben további E5 Sportback karosszériaváltozatok – szedán és SUV – is érkeznek.