Mekkora pusztítást végzett a járvány okozta válság a közepes vállalkozásokban?
Fotó: Clientfactory

Mekkora pusztítást végzett a járvány okozta válság a közepes vállalkozásokban?

VESZÉLY, VESZÉLY, VESZÉLY! A cégvezetők többsége a nyitás utáni időszakra sem dolgozott ki semmiféle tervet.

Alapvetően negatívan érintette a hazai vállalkozásokat a vírus okozta világválság, bár éves szinten a többségüknek maradt a korábbihoz hasonló a bevételük – derül ki a Clientfactory nemzetközi marketing ügynökség friss felméréséből. Ugyanakkor a korlátozások teljes megszűnése utáni időszaktól, a megkérdezett cégek fele pozitív változást, növekedést vár.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a vállalatok jelentős része az utóbbi időszakban felismerte, hogy az online jelenlét növelésére nagyobb hangsúlyt kell fektetniük. Ezek a legfőbb megállapítások a cégek és a vírushelyzet viszonyában. A kérdéseket közel 100 cégvezető válaszolta meg.

​Az elmúlt év nem a nagy magasságok korszaka volt

A megkérdezettek 53,8%-a úgy nyilatkozott, hogy vállalatukat kifejezetten rosszul érintette a Covid-19 miatt kialakult válság. Jó hír viszont, hogy bár a nagy fellendülés még várat magára, többségüknek, pontosabban 23,5%-uknál az éves bevétele maradt a korábbi szinten, míg 35,9%-uknak csak kis mértékben nőtt vagy enyhén csökkent forgalma.

​A magyar vállalatok többsége a struccpolitikát követte

A gazdasági válságokból csak azok a vállalatok tudnak épségben kilábalni, akik alkalmazkodnak az adott helyzethez és megpróbálják a lehető legtöbbet kihozni belőle.

Tagadhatatlan, hogy a járvány bizonyos iparágakat teljesen leépített – többek között a vendéglátó-szektort és a turizmust. Ettől függetlenül még az előbb említett szegmensekben is voltak olyan cégek, akik bár fizikailag bezárásra kényszerültek, az online térben hallatták a hangjukat, nem engedték, hogy a közönségük, ügyfél-, vagy vendégkörük elfelejtse őket és alkalmazkodtak az újonnan kialakult helyzethez.

Szomorú adat azonban, hogy a megkérdezett cégvezetők 45,8%-a ahelyett, hogy változtatott volna, nem tett semmit az ügyfélkör bővítésének eredményességéért, inkább homokba dugták a fejüket. Sőt 83,1%-uk a jövőre sem készül, ugyanis elmondásuk alapján semmiféle tervvel nem rendelkeznek.

​Az online jelenlét most fontosabb, mint eddig bármikor

A megkeresett vállalkozások vezetői között persze olyanok is akadtak, akik próbáltak igazodni a fennálló szokatlan helyzethez. Közülük a legtöbben, 21,4% az online térben aktivizálták magukat.

Azon kevesek, akik pedig megfontolt tervvel rendelkeznek a jövőre nézve, szintén a cégük webes jelenlétét növelnék. Ez teljes mértékben érthető, hiszen, ahogy a Clientfactory Kft. vezetője, Marozsák Szabolcs is kiemelte, a koronavírus csak még inkább rámutatott arra, hogy akik a mai világban érvényesülni szeretnének, elengedhetetlen, hogy otthonosan mozogjanak a világhálón és a lehető legtöbb platformon képviseljék, hirdessék márkájukat.

Ezt bizonyítja az is, hogy most, a korlátozások enyhítése után jól látható, hogy a folyamatosan kommunikáló vállalatok számára nem jelentett akkora kihívást az üzleti folyamatok újraindítása.

A hazai gazdaság helyreállítása érdekében a követendő irány mindenképp az lenne, hogy a magyar cégek felkészülten várják az esetleges buktatókat, ahelyett, hogy reálisan kidolgozott tervek nélkül várják a válság végét.


Ne hagyd ki!