2021. január elsejétől minden online kasszát használó vállalkozásnak kötelező lesz lehetővé tennie, hogy vevői elektronikusan fizethessenek. Az előírást számtalan módon teljesíthetjük, a legideálisabb módszer megtalálásához elég néhány alapvető kérdést megválaszolni!
1. Ki legyen a fizetési szolgáltatóm?
Az, aki a legkevesebbért vállalja – gondolhatnánk, ám ez nem ilyen egyszerű. A jutalék ugyanis ebben az esetben nem minden! A szolgáltatónk lehet bank, vagy akár független társaság is. Az viszont fontos, hogy lehetőleg magyar hátterű, magyar ügyfélszolgálattal rendelkező partnert keresünk, mert az esetleges problémák így könnyebben rendezhetőek.
2. Mit akar a vevő?
Jó tudni, hogy ügyfeleink többsége hogyan szeret fizetni? Készpénzben, bankkártyával, esetleg más készpénzmentes fizetési eszközzel (okostelefonnal, QR kóddal)?
3. Mekkora a forgalmunk?
Ahány fizetési szolgáltató, annyi üzleti modell. Van, aki fix havidíjat kér a terminálja kihelyezéséért és az egyes tranzakciókért külön jutalékot már nem számít fel. Másoknál nincs havidíj, csak tranzakciónként jutalék. Ezek alapján, ha sok vevő szeretne készpénzmentesen fizetni, a fix havidíjas megoldás a jobb, ha pedig kevesen, akkor a jutalékos éri meg inkább.
4. Milyen igényeink vannak?
A hagyományos POS terminál több méretben és többféle teljesítménnyel beszerezhető. Ha van idő az ügyfelekkel foglalkozni, elég lehet egy mPOS megoldás, de ha pörög a bolt, akkor elkél a nagy teljesítmény vagy a több terminál. Még az is sokat nyom a latban, hogy a fizetési hely hol helyezkedik el, hiszen lehet, hogy a zökkenőmentes kiszolgáláshoz külső PIN padra lesz szükség.
5. Mivel foglalkozunk és mivel nem?
Ha a vállalkozásnak van hűségkártyája, szeretnénk elfogadni egészségkártyát, vagy SZÉP kártyát, esetleg az azonnali fizetéssel QR kódos megoldást részesítjük előnyben, akkor az ilyen tranzakciók lebonyolításra is gondolnunk kell. Szerencsére a piacon vannak olyan POS terminálok is, amelyek a bankkártya elfogadásán kívül egyéb szolgáltatásokat is biztosítanak.
Kétségtelen, az új szabály miatt sok a teendő, ám a befektetett munka megéri. Számtalan felmérés igazolta már ugyanis azt a tényt, hogy a nem készpénzzel fizető vevő általában többet költ!