Az Aston Martin új Vantage modellje nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy újraértelmezze a modern sportautó fogalmát – mindenféle hibrid vagy elektromos rásegítés nélkül. A 2025-ös modellévre teljesen megújított kupé 665 lóerős V8-as motorja a Mercedes-AMG-től érkezik, de az angolok tovább finomították: most erősebb, mint az eredeti AMG GT. A Vantage ezzel egy szűkülő klubhoz tartozik, amelyik még tisztán belső égésű motorral és analóg vezetési élménnyel csábít - derül ki a Vezess.hu cikkéből.

Igazán és nagyon extra minden ízében

A kívül-belül újragondolt Vantage külseje minden kétséget kizáróan sportautó: széles, lapos és agresszív. A karosszéria 30 milliméterrel lett szélesebb, a levegőbeömlők és a légterelő elemek pedig nemcsak látványosak, de funkcionálisak is.

Belül eltűntek a korábbi, Mercedesből örökölt belső elemek: saját fejlesztésű, minőségi kabin fogad, bőrillatú utastérrel és igényes érintőgombokkal. A váltó, az üzemmódválasztó vagy a sportülések működése mind-mind a vezetés élvezetének átélésére lett kihegyezve.

Még a féknyergek színe is választható, ha a fekete túl szimpla volna: a lime-zöldtől az F1-es versenycsapat türkizes zöldjén át vörösig és kékig terjed a választék. 10,25” átmérőjű érintőképernyő és sok rendes nyomógomb, kapcsoló van a belső térben.

És milyen a vezetési élmény? Veszett gyors. A 665 lóerős biturbó V8 3,5 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a hátsókerék-meghajtású, 8 fokozatú automata váltós autót. A végsebesség 325 km/óra, a nyomaték 800 Nm. A turbók maximális fordulatszáma 176 000/perc.

Az új Vantage nem hibrid, nem digitális show, hanem egy kifinomult, mégis nyers sportkocsi, ami mesterien ötvözi a modern technológiát a klasszikus autózás élményével. Ebben a világban, ahol minden elektromos és digitális, a Vantage úgy hat, mint egy üdítően régimódi, de veszettül hatékony műalkotás.

Volante és Valhalla

Nemrég elkészült az Aston Martin Vanquish vászontetős verziója is. A Vanquish Volante közel 900 lóerős, 345 km/h-s végsebességgel. 5,2 literes, V12-es turbómotorja 835 lóerőt ad le 6500/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka kerek 1000 Nm, amit 2500 és 5000/perc között élvezhetünk. Az autó 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ami mindössze egy tizeddel lassabb a kupénál – ez leginkább annak köszönhető, hogy mindössze 26 kilóval nehezebb (szárazon 1,8 tonna) a kabrió a kemény tetős verziónál. A végsebesség mindkét modellnél ugyanannyi, 345 km/óra.

Decemberben írtuk, hogy elkészült a Valhalla sorozatgyártásra szánt változata. Ez az Aston Martin első plugin hibridje. A Valhalla motorja 4 literes biturbó V8-as egység, teljesítménye 828 lóerő. Ehhez hozzájön még a triplamotoros plugin hibrid rendszer produkciója, a végeredmény pedig 1079 lóerő, illetve 1100 Nm. A 2,5 másodperces 0–100-as gyorsulású sportkocsi végsebessége 350 km/h. Elektromos módban csak az első kerekek hajtottak, ez esetben maximum 140-es tempóval legfeljebb 14 kilométert képes megtenni. Az autó mindössze 1655 kilogramm. 999 darabot terveznek gyártani a kocsiból.