Az 1999-ben alapított, azaz mindössze negyed évszázados múltra visszatekintő, ám rendkívül sikeres kínai Chery végre hazánkba is betört. Az európai piacon – egyebek mellett Magyarországon – a Tiggo szabadidőautókkal kezdi terjeszkedését - számol be a Vezess.hu.

A Chery huszonkettedik éve vezeti a kínai autóexport-versenyt. Világszerte több mint 50 millió ügyfelet tudnak magukénak, és több mint 5 millió járművet exportáltak eddig a külpiacokra.
 

Chery
Fotó: Chery
Minden van bennük, ami a versenytársakban is

A hazai kínálat elsőként a Tiggo 7 és Tiggo 8 modellekre épül, benzines és plug-in hibrid hajtással, kompakt és középkategóriás méretszegmensben A hosszú távú jelenlét jeleként épül a gyártóhálózat is; már Spanyolországban gyártják a Tiggo 7-et, és várhatóan Nagy-Britanniában is folytatódik a hálózatépítés.

A Tiggo 7 és Tiggo 8 műszaki alapjai közösek: 1,6 literes, 147 LE-s turbómotor, 7 fokozatú duplakuplungos automata és elsőkerék-hajtás. A Tiggo 7 gyorsulása 0–100 km/h közel 10,3 másodperc, a Tiggo 8 valamivel lassabb, de még dinamikusnak számít. Minkét modell vezetőtámogató alapfelszereltsége megegyezik, és az EU-ban előírt összes funkciót tartalmazza. Van bennük holttérfigyelő, sávtartó, adaptív tempomat és hátsó keresztiranyú forgalomfigyelő is. Emellett mindkét modellnél alapfelszerelés a saját fejlesztésű hangvezérlés, a teljes körű és a vezeték nélkül okostelefon-integráció is.

Minden modellhez 7 év / 150 000 km gyártói garanciát adnak, emellett szeptemberig 2 millió forint kedvezmény jár a vásárlóknak az alábbi listaárakból:

Chery
Fotó: Chery

A Tiggo 7 tágas csomagtérrel és kompakt SUV-mérettel lép be a VW Tiguan, a Hyundai Tucson és a Toyota RAV4 versenytársai közé, a Tiggo 8 pedig 7 üléses, hatalmas csomagtartóval rendelkezik, és akár 1930 literig bővíthető.

A Tiggo 7 egyébként ötcsillagos töréstesztet produkált az EuroNCAP-nál, amiben nemcsak a nagy merevségű karosszéria és a jól megtervezett gyűrődőzóna kapott szerepet, de az alapfelszereltségként elérhető 12 légzsák és számos vezetéstámogató elektronika is.