A Dacia ismét komolyan belenyúlt legnépszerűbb villanyautójába, a Springbe. A gyártó az egyre élesedő elektromos kisautópiaci versenyre reagálva új motorokat, merevebb platformot és modernebb fedélzeti rendszereket hozott a modellbe – miközben továbbra is megtartja legnagyobb ütőkártyáját: az alacsony árat.

Új futómű és új koncepció

A frissített Spring immár 52 és 75 kW-os (70 és 100 lóerős) motorváltozatokkal rendelhető, ami hatalmas előrelépés az eddigi 45–65 lóerőhöz képest. Az erősebb verzió 80–120 km/h között mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul, így már a városon kívüli utakra is bátran vállalkozhat. Az új futómű és a stabilizátor minden változatban növeli a menetstabilitást.

A 24,3 kWh-s LFP akkumulátor is fejlődött: a DC gyorstöltés 30 helyett 40 kW-os, így 20–80% közötti töltés ideális körülmények között kevesebb mint fél óra alatt elérhető. A 7 kW-os AC töltés maradt az alapfelszereltség része.

A belső térben modern digitális kijelzők és okos csatlakoztathatóság várja a sofőrt: az Extreme verzióban 10,1 colos központi kijelző, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto is elérhető. Az autó V2L-funkciót is kínál, így akár elektromos eszközöket is működtethetünk róla.

A modell 16 900 eurótól indul, és továbbra is a legolcsóbb elektromos négyüléses az európai piacon - írja a Villanyautósok.hu.

1
Itt a Hipster

A Dacia a párizsi bemutatón nemcsak a megújult Springet leplezte le, hanem bemutatta új elektromos koncepcióautóját, a Dacia Hipstert is – egy ultrakompakt, puritán, de forradalmian olcsó városi járművet, amely a kínai mikromobilitási hullámra adott európai válasz lehet.

A mindössze három méter hosszú és kevesebb mint 800 kilogrammos apró autó a „kevesebb több” filozófiát követi. A Dacia szerint a Hipster nem futurisztikus luxusautó, hanem a városi közlekedés hétköznapi hőse: vászonülésekkel, kézi ablakemelővel és hevederes ajtónyitóval, de modern elektromos hajtással. Végsebessége körülbelül 90 km/h, hatótávolsága pedig 150 kilométer – ami a statisztikák szerint bőven elég egy átlagos európai városlakó napi ingázásához.

A Hipster egyik legnagyobb vonzereje az ára: a Dacia 15 000 euró alatti indulóárral számol, ami átszámítva hatmillió forint körüli összeget jelent. A modell így közvetlenül a kínai BYD Seagull, Wuling Mini EV és a Citroën Ami vetélytársa lehet – ám európai gyártásból, szigorúbb biztonsági és minőségi előírások mellett.

A HVG azt írja, hogy a Dacia és a Stellantis közösen lobbizik az Európai Unióban egy új, a japán Kei Car-ok mintájára létrehozandó mikroautó-kategória bevezetéséért. Ennek célja, hogy a városi autók mentesüljenek a nagyobb modellekre vonatkozó drága biztonsági és emissziós előírások alól – ezzel is csökkentve az árakat.

Katrin Adt, a Dacia új vezérigazgatója szerint a Hipster „a márka merész, megfizethető és fenntartható mobilitásról alkotott víziójának szimbóluma”. Ha az EU zöld jelzést ad, a Hipster európai gyártásban, sorozatban is készülhet – és újraértelmezheti, mit jelent az olcsó, városi elektromos autó.

2
Európa lieblingje is egy Dacia

2025 első felében a Dacia Sandero bizonyult Európa legnépszerűbb új személyautójának. A megfizethető áráról és korrekt felszereltségéről ismert román autóból az év első hat hónapjában összesen 128 842 darab talált gazdára.

Bár ez az eredmény 11 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest, mégis elég volt ahhoz, hogy a Sandero a toplista élére álljon. Magyarországon a belépőmodell 65 lóerős motorral és körülbelül 6 millió forintos árcédulával érhető el, ezzel pedig rengeteg vásárló számára vonzó választás.

A második helyre a Renault Clio került 122 489 eladott példánnyal, ami 7 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A Clio hazai alapváltozata 90 lóerős és 7,2 millió forintról indul.