Továbbra is dinamikusan nő az elektromos autók száma Magyarországon: 2025 május végén már közel 77 ezer tisztán elektromos személyautót tartottak nyilván, szemben az egy évvel korábbi 53 ezerrel – ez 43 százalékos éves növekedést jelent. A bővülés a biztosítási piacon is érezteti hatását: a Netrisk adatai szerint január és május között több mint 5000 villanyautóra kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), ami 59 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest - írja a Világgazdaság.
Ennek ellenére a kgfb-átlagdíj magánszemélyeknél 52 ezer forint maradt. A legtöbb kötelező biztosítást Teslákra kötötték, ezt a Nissan és a BMW követi a rangsorban. A tízes toplistán szerepel még a BYD, Hyundai, Volkswagen, Renault, Kia, Dacia és Opel is.
A casco iránti kereslet is emelkedett, de lényegesen kisebb mértékben: az 500 feletti szerződésszám 30 százalékos növekedést jelent, ám ez még mindig elmarad a jármű- és kgfb-növekedéshez képest. A kizárólag magánszemélyek által kötött cascoszerződések átlagdíja 1,5 százalékkal, 230 ezer forintra nőtt.
Bár az elektromos járművek kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaznak, a nagyfeszültségű rendszer vagy az akkumulátor meghibásodása garancia nélkül súlyos költségeket róhat a tulajdonosokra. Ma már elérhetők olyan biztosítási konstrukciók is, amelyek a garanciaidő lejárta után is fedezetet nyújtanak ezekre a meghibásodásokra.
2025 I. negyedévének végén 59 103 forint volt a személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) átlagos éves díja. Ez 3,1 százalékos növekedést jelez az előző negyedéves értékhez képest – áll a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss negyedéves Kgfb-indexében. A fővárosi autósok átlagos éves díja (84,9 ezer forint) több mint 30 ezer forinttal magasabb az ország többi részén lévő társaikénál (54,7 ezer forint).
Éves szinten 4,6 százalékkal emelkedett az országos átlagos éves díj, ezen belül a fővárosiak esetében 6, a Budapesten kívüli szerződéseknél pedig 4,3 százalékkal. A kárráfordítások tekintetében negyedéves alapon csupán 0,5 százalékos emelkedés látszik, miközben a kárkifizetések éves növekedési üteme – mérséklődést jelezve – is csak 1,1 százalékos volt.
Olvasd el ezt is!