Átlagosan közel 4,6 millió forintért kínáltak eladásra egy-egy autót az idei év első két hónapjában. Ez az összeg minimális, 0,4 százalékos emelkedést, lényegében stagnálást jelent az előző év első két hónapjához képest.

Az eladó autók jóval fiatalabbak a teljes magyar flottához képest. A múlt év elején 12,3, az idén pedig 12,7 év volt az Használtautó.hu-s kínálatban szereplő autók átlagéletkora. Ezzel szemben a magyar járműpark 16 évnél tartanak - írja a Totalcar.

Hajtás szerint a trendek


- A benzinesek átlagára 1 százalékkal 3,8 millió forintra emelkedett. Miközben egyébként az átlagélekoruk 13,4 évről 14 év közelébe ugrott.
- A dízelesek átlagára 4,4 millió forinton stagnált, viszont öregebbek lettek, 12 év helyett már majdnem 13 éves átlagéletkorral szerepelnek az idei kínálatban.
- A hibridek esetében az átlagár 1 százalékkal 11,3 millióra csökkent. Itt átlag 4,3 éves autókról van szó.
- Az elektromosok ára jelentősen, 11 százalékkal csökkent: mégpedig 11,9 millióról 10,4 millióra. Esetükben alig több mint 3 év az átlagéletkor.

A legnagyobb számban futó e-autók toplistája

A Villanyautósok.hu oldal közölte a Datahouse adatai alapján, hogyan is nézett ki 2024. december 31-én a hazai e-autó park. Érdekesség, hogy a lista első két helyezettjét már nem gyártják.

# Márka Típus Darabszám
2024.12.31
Változás
1 NISSAN LEAF 6765 19%
2 BMW I3 6408 29%
3 TESLA MODEL 3 5051 96%
4 TESLA MODEL Y 3195 102%
5 RENAULT ZOE 3036 20%
6 HYUNDAI KONA 2361 88%
7 KIA NIRO 2183 24%
8 VOLKSWAGEN GOLF 2098 19%
9 HYUNDAI IONIQ 1999 30%
10 VOLKSWAGEN UP! 1720 8%
11 DACIA SPRING 1532 49%
12 TESLA MODEL S 1277 31%
13 VOLKSWAGEN ID.3 1249 57%
14 FIAT 500 872 23%
15 SKODA ENYAQ 772