Európa egyik meghatározó diszkont légitársaságának 149 millió utas szavazott bizalmat a pandémiát megelőző évben. Ez a szám tavaly alig érte el a 27,5 milliót. A légitársaság 80 és 120 millió közötti utasszámmal kalkulál a jövő márciusban záródó fiskális évre. Optimizmusuk nem alaptalan, az enyhítések hatására máris megugrottak a foglalási számok.
Nagy a
bizonytalanság
A Ryanair szerint egyelőre lehetetlen pontos profit-előrejelzést adni az idei évre. Hozzátették, ha az EU oltási kampánya tartja a mostani ütemét, akkor maguk mögött hagyhatják a katasztrofális eredményeket.
A társaság vezérigazgatója elmondta, már látszanak a kilábalás jelei. Április elején hetente átlagosan 500 ezer ember foglalt jegyet a légitársaságnál, ez a szám mostanra 1,5 millióra nőtt. Az aktuális negyedévben 5-6 millió utassal kalkulál a vezérigazgató, amihez hozzátette:
Ha bízhatunk az előrejelzésben, amely szerint szeptemberre Európa lakosságának nagy része be lesz oltva, akkor úgy véljük, erős fellendülésre számíthatunk.
További pozitívum lehet a vállalatnak, hogy Nagy-Britannia feloldotta az utazási korlátozást Portugáliába. A Skyscanner adatai alapján a bejelentést követően 616 százalékkal nőtt a foglalások száma az Ibériai-félsziget délnyugati államába.
Negatív
pozitívum
Az ír légitársaság az elmúlt 35 évben folyamatosan nyereségesen működött, a tavalyi 834 millió eurós veszteségre még nem volt példa. Michael O'Leary hozzátette, 19 millió euróval így is javítottak az előrejelzett veszteségen.
A megnövekedett igényekre készülve a Ryanair megrendelt 210 darab 737 MAX típusú gépet a Boeingtől, melyek első példányai május vége felé érkezhetnek a társasághoz. O'Leary szerint egyáltalán nem biztos, hogy ez teljesül, ugyanis az alkatrészhiánytól kezdve a megnövekedett igényeken át egészen a munkaerőhiányig, számos gond terheli a repülőgépgyártó vállalatot is.