Az eredeti Škoda Favorit 1987-ben mutatkozott be a híres olasz Bertone stúdió által tervezett formával, az 1,3 literes motorral, és a praktikusan kialakított karosszériával, amelyekkel a Favorit megalapozta a márka későbbi sikerét.
A Favorit fontos volt a Skodának, hiszen egyfelől ez volt az első orr-középmotoros, tehát modern felépítésű autójuk, másfelől ez volt az első olyan típus, amihez már a Volkswagen is jótékonyan hozzányúlt -írja a Totalcar.

Az új modell már teljesen elektromos, a klasszikus dizájnelemeket modern LED-es világítással, rejtett kilincsekkel és letisztult vonalakkal ötvözi. A dizájnt a Skoda formatervezője, Ljudmil Szlavov álmodta meg, és a Bertone stúdió által inspirált eredeti formát a „Modern Solid” stílusirányzat jegyében frissítették fel.
Az eredeti Favorit előtt tisztelegve a Skoda felirat nem középre került, hanem eltolták oldalra – mint a ráncfelvarrás előtti Favoritokon.
A legnagyobb hazai használtautó piactéren még 11 darab Skoda Favorit keresi új tulajdonosát. A legolcsóbban, 160 ezer forintért egy 1990-be gyártott modell érhető el, amely a tulajdonos által megadott adatok alaján 74 ezer kilométert futott. A többséget 200-300 ezer forint közötti áron hirdetik. Egy felújított példányért viszont 3,2 millió forintot kérnek.
Olvasd el ezt is!


