Megkezdődött a BYD e7 forgalmazása Kínában. A Tesla Model 3 közvetlen riválisának szánt elektromos szedán ára a bevezetés idején akár 15 ezer dollárnak megfelelő jüan alatt is elérhető, vagyis alig több mint 5 millió forintba kerül. Ezzel szemben a Tesla Model 3 indulóára Kínában közel 33 ezer dollár - számol be a Totalcar.

Mosolygó száj és panorámatető

A BYD e7 kétféle akkumulátorral – 48 és 57,8 kWh – választható, ezek 450, illetve 520 km-es hatótávot kínálnak. A 4780 mm hosszú, 1900 mm széles és 1515 mm magas modell méreteiben is szinte megegyezik az amerikai versenytárssal.

A belső tér letisztult, központi eleme a 40 centiméteres érintőkijelző, amit a vezető előtt egy 13 centis kijelző egészít ki. Az autóhoz BYD DiLink100 vezetéstámogató rendszer, valamint opcionálisan panorámatető is választható.

A gyártó, amely Szegeden is épít gyárat, az e7-tel az elektromos középkategória új sztárját kívánja megalkotni, amelynek első lökhárítója egy mosolygó szájat formáz.
 

BYD
Fotó: BYD
A magyar munkaerőpiacot is felrázzák

Nemrég derült ki, hogy a kínai autógyártó éppen Budapestre telepíti európai vállalati fejlesztési központját. Az itt megalkotott szabadalmak legalább 50 százalékát itt, Magyarországon fogják bejegyezni, valamint elkötelezték magukat amellett, hogy minél több magyarországi vállalkozással fognak beszállítóként együtt dolgozni.

Az új központ Budapest XI. kerületében kap helyet. Ez a kínai cég ötödik telephelye lesz Magyarországon a komáromi buszgyár, a fóti és pátyi létesítmények, valamint a Szegeden épülő személygépkocsi-gyártó üzem után.

A központ mintegy 2000 új munkahelyet teremt (többségében magasan képzett, diplomás, alapvetően mérnöki tudással rendelkező ember számára) és három fő funkciót lát majd el. Ezek az értékesítés és az értékesítés utáni szolgáltatás, a járműtanúsítás és -tesztelés, valamint a járműmodellek tervezése és funkciófejlesztése.