A "BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands" felmérés eredménye negyedszer is az Apple első helyét hozta, amelynek értéke 1300 milliárd dollár, azaz 28 százalékkal emelkedett egy év alatt - jelenti az MTI.
Idén is második a listán a Google, amelynek értéke 25 százalékkal, 944,1 milliárd dollárra nőtt. A harmadik a Microsoft 884,8 milliárd dollárra (+24 százalék), a negyedik pedig az 50 százalékkal, 866,1 milliárd dollárra dráguló Amazon. Az ötödik helyre az Nvidia került, értéke mintegy 150 százalékkal, 509,4 milliárd dollárra ugrott. A hatodik a listán a Facebook, a hetedik pedig az Instagram 300,7 milliárd, illetve 229 milliárd dolláros értékkel.
Az ötödik helyről a nyolcadik helyre csúszott vissza a McDonald's, amelynek márkaértéke 0,4 százalékkal, 221 milliárd dollárra csökkent. Az Oracle a kilencedik, márkaértéke 48 százalékkal, 215,35 milliárd dollárra nőtt, a tizedik pedig a Visa 213,35 milliárd dollárral (+12,9 százalék).
Nemrég a luxusmárkákról is készült rangsor.A német Porsche immár nyolcadik éve őrzi vezető helyét a világ legértékesebb luxus- és prémiummárkái között – derül ki a Brand Finance legfrissebb, 2025-ös jelentéséből. A sportautógyártó 41,1 milliárd dolláros márkaértékkel vezeti a rangsort, noha értéke az elmúlt évben 4,6 százalékkal csökkent.
A Chanel eközben 45,4 százalékos márkaérték-növekedéssel a második helyre lépett elő (37,9 milliárd dollár), megelőzve a Louis Vuittont (32,9 milliárd dollár, +2,1%). A Hermés megőrizte negyedik helyét (19,9 milliárd, +19,4%), míg a Rolex a hetedikről az ötödik helyre lépett (18,8 milliárd, +36%).
A Dior maradt a hatodik, a Cartier hetedik lett, míg a Ferrari – +36,3 százalékos növekedéssel – a nyolcadik helyre kapaszkodott. A Gucci viszont komoly visszaesést könyvelt el: 23,6%-os értékcsökkenéssel a kilencedik helyre csúszott. A tízes listát a Guerlain zárja, amely megelőzte a Tiffany & Co.-t.
Olvasd el ezt is!